Najważniejsze wydarzenia 2021 roku oraz trendy i wyzwania 2022 roku wskazuje Magdalena Cybula z PKN Orlen

Najważniejsze wydarzenie, sukces, zaskoczenie i rozczarowania 2021 roku oraz trendy i wyzwania 2022 roku wskazuje w cyklu rocznych podsumowań Magdalena Cybula, dyrektorka marketingu PKN Orlen.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Najważniejsze wydarzenia 2021 roku oraz trendy i wyzwania 2022 roku wskazuje Magdalena Cybula z PKN Orlen

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/reklama-programatyczna-prognozy-2022-rok-trendy,7170062067414657a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ux-web-design-trendy,7170064105649793a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/esport-co-to-jest-jak-dziala,7170064771254401a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/influencer-marketing-trendy-na-2022-rok,7170065310996097a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/social-media-prognozy-2022-rok,7170066131880065a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/public-relations-prognozy-2022-rok,7170062833408129a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kryzysy-2021-beata-kozidrak-frogshoposting-barbara-kurdej-szatan-mama-ginekolog,7170063364273793a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/eventy-prognozy-na-2022,7170061297682561a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wyzwania-2022-roku-wedlug-patrycji-koteckiej-szefowej-marketingu-link4,7170061858338945a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rynek-reklamowy-w-2021-roku-wedlug-agencji-mediowych-prognozy-na-2022 ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wyzwania-2022-roku-wedlug-patrycji-koteckiej-szefowej-marketingu-link4,7170061858338945a ##

Wydarzenie roku – Globalna prezentacja bolidu Formuły 1 w Warszawie

W lutym 2021 roku, po raz pierwszy w historii, prezentacja nowego bolidu zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN przed nowym sezonem wyścigów Formuły 1 miała miejsce w Warszawie. Odbyła się na scenie Teatru Wielkiego Opery Narodowej i towarzyszyła jej wyjątkowa oprawa – dźwięki utworów Chopina i Pucciniego, biało-czerwone barwy fortepianu i występy tancerzy. Wydarzenie poprzedziło kolejny sezon, w tracie którego PKN ORLEN był sponsorem tytularnym ARRO. Współpraca z zespołem co roku przynosi Koncernowi wymierne korzyści. Rywalizację na torze F1 transmituje 99 telewizji, a łączna widownia według badań przeprowadzonych przez pracownię Nielsen sięga aż 400 mln widzów. Ekwiwalent mediowy dla marki ORLEN z transmisji telewizyjnej tylko do listopada 2021 roku wyniósł ponad 550 mln zł. Zaangażowanie we współpracę z Robertem Kubicą i zespołem Alfa Romeo Racing ORLEN to dla nas kluczowe przedsięwzięcie, które będzie kontynuowane w kolejnym sezonie.

Sukces Roku – Doskonała kondycja e-commerce

Obszar e-commerce stale notuje dynamiczne wzrosty. Jak szacuje Gemius w raporcie „E-commerce w Polsce", rok 2021 zamkniemy z wynikiem 77% konsumentów kupujących online. Sukces handlu internetowego wspierają platformy sprzedażowe. Sklepy posiadające własne strony internetowe równolegle korzystają z Allegro, OLX czy też debiutującego w tym roku na rynku Amazona. Dostrzegając ten trend, już w ubiegłym roku w ramach strategii ORLEN2030 założyliśmy, że na rozwój segmentu detalicznego przeznaczymy 11 mld zł. Naszym tegorocznym sukcesem jest rozwój usług nadania i odbioru paczek pod marką ORLEN Paczka, z rozbudowaną siecią automatów paczkowych.

Trend Roku – Video marketing

W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy video marketing przeniknął do powszechnego użytku. Statyczne obrazy to przeszłość. Social media postawiły na krótkie formy video dopasowane do platformy, chociażby Reels na Facebook’u. Nadawcy komunikatów i twórcy treści zyskali nowe formaty prezentowania swoich produktów. Inwestorzy zarabiają na platformach takich jak TikTok. Działania PKN ORLEN wpisują się w te trendy. Rok 2021 to czas intensywnego rozwoju mediów społecznościowych w całej Grupie ORLEN, a o sukcesie najlepiej świadczą rosnące zasięgi. Tylko profil @ORLENStopCafe zyskał ponad 3 mln unikalnych użytkowników, którzy wygenerowali 56 mln odsłon. Z kolei na początku grudnia wraz z ORLEN Team rozpoczęliśmy naszą przygodę z TikTok’iem, z zamiarem dotarcia do zupełnie nowej grupy odbiorców. Badania Nielsena wskazują, że kampanie realizowane na TikTok’u są dwa razy bardziej efektywne, a wskaźnik ROAS, czyli zwrot nakładów na reklamę, jest średnio o 14% wyższy od pozostałych mediów. Instytut badawczy Kantar drugi rok z rzędu stawiał niedawno tę aplikację na czele rankingu Ad Equity, badającego postawy konsumentów wobec doświadczeń z reklamą.

Zaskoczenie Roku – Transformacja branży eventowej

Wydarzenia online w trakcie, ale także po pandemii – to zdecydowanie zaskakująco pozytywna informacja, jaka dotarła do nas z branży eventowej. W raporcie „Digital Event” instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia aż 90% badanych wskazało, że rozważa w swoich planach wpisanie formatu wydarzeń online w ramach strategii działań w przyszłości, nawet w przypadku pełnego powrotu tradycyjnych wydarzeń. Mimo że organizacja wydarzeń w formule online bądź też hybrydowej jest dużym wyzwaniem, ubiegły rok pokazał, jak dobrze jesteśmy w stanie sobie z tym poradzić. Gromadziły one setki osób, bez spadku ich popularności czy strat dla organizatorów. Formaty te na pewno zostaną z nami na dłużej.

Jak pandemia wpłynęła na branżę?Pandemia jeszcze dobitniej pokazała zespół bliskich zależności między biznesem i gospodarką a cyfrową transformacją. Przyspieszyła procesy związane z cyfryzacją niektórych gałęzi przemysłu. Wskazała też na konieczność rozwoju nowych technologii i usług wirtualnych oraz e-commerce. Uwypukliła jeszcze mocniej fakt, że skuteczny biznes musi podążać za światowymi trendami. W przypadku Grupy ORLEN są to m.in. dywersyfikacja źródeł przychodów czy czerpanie wartości z różnych obszarów, takich jak poszerzanie oferty detalicznej na stacjach ORLEN czy wejście w obszar usług paczkowych i kurierskich.

Trzy najważniejsze wyzwania w 2022 roku

W nadchodzącym roku będziemy docierać z ofertą ORLEN Paczka do jeszcze większej liczby klientów biznesowych i detalicznych. Nasz dział marketingu mocniej skupi się nad dotarciem z rozwiązaniami ORLEN Paczka do osób prowadzących sklepy internetowe i właścicieli potencjalnych punktów odbioru. Równolegle za pomocą maksymalnie skróconego czasu dostawy i gęstej sieci punktów odbioru, będziemy zwiększać konkurencyjność i atrakcyjność naszego rozwiązania. Klienci oczekują otrzymania swojego zamówienia w przeciągu 1-2 dni roboczych, najlepiej w ramach dostawy bezkontaktowej oraz całodobowo, z możliwością obserwowania statusu dostawy na bieżąco.

2022 rok dla PKN ORLEN oznaczał będzie także rozwój nowego środka komunikacji – TikTok’a. Na całym świecie z tego narzędzi korzysta już ponad miliard użytkowników. Jest to kolejna po korporacyjnym Facebooku, Instagramie i Twitterze platforma komunikacyjna, na której będziemy obecni wspólnie z ORLEN Team. Omnichannel to obecnie must be – nie tylko w sprzedaży, ale także w komunikacji.

W 2022 roku będziemy wzmacniać globalną rozpoznawalność marki i wspierać skuteczność działań operacyjnych podejmowanych przez Grupę ORLEN na rynkach zagranicznych. Rozwiniemy nasz nowy format – platformę komunikacyjną ORLEN stop.cafe i wprowadzimy ją za granicą. Założeniem tego formatu jest budowanie pozytywnej relacji z konsumentem, dlatego forma jest lekka, żywiołowa i dynamiczna. To połączenie reklamy celebryckiej z bardzo wyrazistym językiem wizualnym wspomagającym branding. Zależy nam na atrakcyjnym przedstawieniu promowanych produktów przy wsparciu sportowców z Grupy ORLEN Team. Według danych Brand24 w pierwszych trzech kwartałach mijającego roku zagregowane wzmianki dotyczące zawodników ORLEN Teamu – na czele z Robertem Kubicą, Bartkiem Zmarzlikiem i Kubą Przygońskim – wygenerowały 188,5 mln zł AVE i ponad 600 mln zasięgu w ujęciu globalnym. Dlatego w 2022 roku będziemy dalej angażować się w największe międzynarodowe wydarzenia sportowe takie jak Formuła 1, rajd Dakar czy zimowe igrzyska olimpijskie. Wzmacnianie rozpoznawalności marki za granicą wesprze m.in. proces rebrandingu naszych stacji paliw w Czechach, Niemczech i Słowacji.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+