“Majka” z mniejszą widownią niż “Brzydula”, 112 mln z reklam

Średnio każdy odcinek zakończonej przez TVN telenoweli “Majka” oglądało 2,72 mln widzów, czyli mniej niż w ub.r. przyciągała “Brzydula”. Serial dał stacji drugie miejsce w rynku, a z reklam przyniósł 112 mln zł.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

“Majka” nadawana był w dni powszednie o 17.55 w okresie od 4 stycznia do 23 grudnia br. W czasie jej emisji stacja TVN miała 23 proc. udziału w grupie 4+ i 25,26 proc. w komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Dla porównania, emitowaną rok wcześniej w tym samym paśmie “Brzydulę”, śledziło średnio 3,09 mln widzów, a udział serialu w rynku wynosił odpowiednio 25,91 proc. i 31,97 proc.   Telewizja TVN w czasie emisji telenoweli zajmowała drugie miejsce w rynku telewizyjnym (grupa 4+), ustępując tylko emitującej “Plebanię” oraz “Klan” Jedynce, która notowała 26,30 proc. udziału. Za TVN znalazły się: Polsat (gł. serial “Pierwsza miłość”, 16,49 proc.) oraz TVP 2 (gł. “Panorama”, seriale, programy lokalne; 10,21 proc.). W grupie komercyjnej nadająca “Majkę” stacja była jednak liderem przed Polsatem.

Najchętniej oglądanym odcinkiem "Majki" był epizod z 24 lutego br., który obejrzało 3,59 mln widzów. Wszystkie 15 najpopularniejszych odcinków TVN pokazał w lutym i marcu br., czyli pierwszych miesiącach emisji serialu. To właśnie wtedy serial notował najwyższe średnie wyniki oglądalności – odpowiednio 3,11 i 3,12 mln widzów. W ostatnim miesiącu nadawania – grudniu – jego średnia widownia wyniosła 2,87 mln osób i była najlepsza w sezonie jesiennym. Najwyższy, prawie 26-proc. udziału w rynku “Majka” miała natomiast w czerwcu.

Wpływy stacji z reklam nadawanych wokół telenoweli wyniosły w sumie 111,9 mln zł (dane cennikowe bez rabatów). Z danych telemetrycznych wynika, że "Majkę" najchętniej oglądały kobiety, widzowie po 45.roku życia, mieszkańcy miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim. Na miejsce "Majki" TVN wprowadziła do emisji nową telenowelę "Prosto w serce" (więcej na ten temat). Jej pilotowy odcinek pokazany został po finałowym odcinku "Majki". Regularna emisja serialu ruszy od 3 stycznia 2011 roku.

Widownia “Majki” miesiąc po miesiącu

Oglądalność konkurencji w czasie emisji “Majki”

15 najpopularniejszych odcinków telenoweli

Profil widowni serialu

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"