"Mama w pracy" - kampania na rzecz poprawy sytuacji matek na rynku pracy

Co trzecia pracująca Polka (32 proc.) obawia się, że gdyby zaszła w ciążę, mogłaby mieć problemy w pracy, a co szósty pracodawca (17 proc.) twierdzi, że z powodu ciąży kobieta staje się gorszym pracownikiem.

kk
kk
Udostępnij artykuł:

Wynika z raportu "Macierzyństwo a praca zawodowa kobiet", przeprowadzonego w ramach projektu "Mama w pracy".

Celem kampanii "Mama w pracy", organizowanej przez Fundację Świętego Mikołaja, jest informowanie o sytuacji matek na rynku pracy, poprawa tej sytuacji oraz dyskusja na temat łączenia obowiązków macierzyńskich i zawodowych kobiet. Plakaty promujące akcję pojawiły się kilka dni temu na ulicach polskich miast.

Ze zleconych przez organizatorów kampanii badań wynika, że co piąta pracująca kobieta odkłada urodzenie dziecka w obawie przed utratą pracy. 15 proc. kobiet podczas rozmowy kwalifikacyjnej zapytano o plany macierzyńskie, a 22 proc. spotkało się z negatywną reakcją pracodawcy po poinformowaniu o ciąży.

"Chcemy spowodować pozytywne zmiany na rynku pracy, w tym celu prowadzimy konkurs dla pracodawców +Firma nieprzeciętnie przyjazna mamom+" - powiedział Dariusz Karłowicz, prezes Fundacji Świętego Mikołaja. Pierwsza edycja konkursu ruszy w lipcu.

W realizację kampanii włączyły się m.in. Caritas Polska oraz "Rzeczpospolita".

"Jesteśmy zbyt skupieni na tym, żeby być ludźmi sukcesu, czasem w tej pogoni za sukcesem zapominamy o tym, co najważniejsze, o czym przypominał nam Jan Paweł II, że zdrowa rodzina to zdrowe społeczeństwo. Dlatego tak ważne jest, by czasem o tych oczywistych prawdach przypominać poprzez takie kampanie" - powiedział o. Zdzisław Świniarski z Caritasu.

Akcja planowana jest na co najmniej 5 lat. Podsumowanie pierwszej edycji ma się odbyć w grudniu tego roku. Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Fundacja Świętego Mikołaja pomaga m.in. rodzinnym domom dziecka, samotnym matkom, zajmuje się sytuacją matek w pracy, wyrównywaniem szans edukacyjnych dla dzieci ze wsi. Prowadzi badania, organizuje kampanie społeczne i kulturalne, np. "Śpieszmy się kochać ludzi tak szybko odchodzą..." - kampania na rzecz Warszawskiego Hospicjum dla Dzieci (1998-2003), "Bóg się rodzi. Pomóż samotnym matkom" - kampania na rzecz Caritas Polska (2003), "Dzień Papieski" - kampania na rzecz Fundacji "Dzieło Nowego Tysiąclecia" (od 2005).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów