Wicenaczelny rozstaje się z „Przekrojem”

Marcin Orliński po siedmiu latach odchodzi z „Przekroju” (Fundacja Przekrój), gdzie był zastępcą redaktor naczelnej oraz redaktorem działu kultury i społeczeństwa.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:
Wicenaczelny rozstaje się z „Przekrojem”

Orliński o swoim odejściu poinformował na profilu na Facebooku. „Był to piękny – choć nie zawsze łatwy – czas. Autorzy, których nękałem w sprawie tekstów lub autoryzacji, wiedzą najlepiej, ile dobrego i trudnego razem zrobiliśmy. A zrobiliśmy naprawdę dużo. I zawsze – w naszej siedzibie na warszawskim Powiślu – owej pięknej kamienicy, w której mieszkał Władysław Reymont – staraliśmy się, by każdy artykuł był jak najlepszą wersją siebie. Najpierw robiliśmy pierwszą redakcję, potem drugą, czasem nawet trzecią, następnie dwie korekty, a na koniec było jeszcze wspólne czytanie redakcyjne i ozalid” - podkreślił.

Orliński we wpisie podziękował wielu stałym autorom, wymienił także swoje zasługi dla tytułu (m.in. stworzenie rubryki „Pegaz, gazu!” czy wymyślenie haseł okładkowych).

W przeszłości Orliński pracował m.in. w Gadu-Gadu i wydawnictwie edukacyjnym Nowa Era. Autor książki krytycznoliterackiej „Płynne przejścia”, zbioru krótkich utworów prozatorskich „Zabiegi” oraz kilku tomów wierszy.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/przekroj-tygodnik-powszechny-liberte-granty-ministra-kultury-bez-pieniedzy-na-kurier-wnet-i-wpis,7169424805779585a ##

Redaktorką naczelną i dyrektorką kreatywną „Przekroju” jest Joanna Domańska.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały