Mark Zuckerberg zapowiada wprowadzenie paywalli na Facebooku. „Wszystkie przychody trafią do wydawców”

Mark Zuckerberg potwierdził, że Facebook zamierza umożliwić wydawcom zdobywanie subskrybentów za pośrednictwem serwisu. - Czujemy się współodpowiedzialni za budowę rzetelnie poinformowanych społeczeństw, a nie zrobimy tego bez współpracy ze sprawdzonymi wydawcami. Dlatego zamierzamy ich wspierać - zapowiada Mark Zuckerberg.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Mark Zuckerberg zapowiada wprowadzenie paywalli na Facebooku. „Wszystkie przychody trafią do wydawców”

Informacje potwierdzone obecnie oficjalnie przez Marka Zuckerberga pojawiły się już wcześniej. Mówiły o budowie przez Facebook systemu pozwalającego na szybsze niż dotąd zdobywanie przez wydawców subskrybentów spośród użytkowników, którzy stykają się z treściami wydawnictw za pośrednictwem Facebooka.

- Przez ostatni rok spotkałem się z wieloma wydawcami, rozmawialiśmy o tym jak ulepszyć naszą współpracę - zdradził Zuckerberg. - W sytuacji gdy coraz więcej osób dociera do newsów z takich platform jak Facebook czujemy się współodpowiedzialni za budowę dobrze i rzetelnie poinformowanej globalnej społeczności.

Serwis Zuckerberga planuje udostępnienie dwóch modeli publikacji dla wydawców zewnętrznych. Pierwszy z nich to treści płatne, znajdujące się za tzw. paywallem, z określonym miesięcznym limitem ilościowym. Drugi to treści "freemium", dostępne dla użytkowników po zalogowaniu do Facebooka. W obu modelach kluczowa jest subskrypcja, niezbędna ze strony użytkownika do odczytu treści. Zyski z subskrypcji mają płynąć wprost do kieszeni wydawców - pisze w swoim poście.

W dalszej części wpisu szef Facebooka przyznał, że budowa modelu dostarczania w serwisie wiarygodnych i sprawdzonych informacji nie może się obyć bez udziału dobrych dziennikarzy i sprawdzonych wydawców, choć w dobie zmieniających się dynamicznie technologii stają oni przed trudnymi wyzwaniami związanymi także z ich dalszym bytem na rynku.

- Jako część naszej dalszej współpracy zamierzamy przetestować nowe sposoby na zwiększenie przez wydawców liczby płatnych subskrybentów - potwierdził Zuckerberg. - Jeśli użytkownik Facebooka zdecyduje się na płatny dostęp do treści konkretnego wydawcy wszystkie pieniądze z tego tytułu trafią bezpośrednio do konkretnego medium. Testy zostaną przeprowadzone wspólnie z niewielką grupą amerykańskich i europejskich wydawców, później zaś wysłuchamy ich uwag na temat nowego systemu.

Na koniec wpisu Zuckerberg przypomniał też inny ruch Facebooka skierowany w stronę wydawców. Chodzi o plan zakładający, że serwis będzie wyświetlał logo wydawców obok artykułów pojawiających się w sekcji Trending oraz w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu każdy kto trafi na interesującą go informację ma łatwiej zorientować się jakie jest jej źródło.

Według Zuckerberga nowe rozwiązanie pozwoli z jednej strony zwiększyć rozpoznawalność wydawców wśród odbiorców, z drugiej zaś przyczyni się do ograniczenia fake newsów obecnych coraz szerzej także na Facebooku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa