Marka Kubota z nowym logo. Ma ukryte znaczenie

Kubota, polska marka obuwia, odzieży oraz akcesoriów zaprezentowała nową identyfikację wizualną. Dotychczasowe logo przeszło sporą metamorfozę i pojawiło się w najnowszej kampanii marketingowej pod hasłem “SWOBODNIE. BO TAK”. Rebranding objął nie tylko logo, ale cały system komunikacji wizualnej widocznej na produktach, w sieci i na nowej stronie internetowej.

Kamila Meller
Kamila Meller
Udostępnij artykuł:
Marka Kubota z nowym logo. Ma ukryte znaczenie
mat.prasowe

Nowe logo marki Kubota odwołuje się do takich wartości bliskich marce, jak swoboda w ruchach i wyrażanie siebie. Sygnet marki składa się z dwóch elementów: przełamywacza schematów, czyli ukośnika oraz chmury, nazywanej chmurą komfortu. Ukośnik to z jednej strony ukłon w stronę dotychczasowego logo, a z drugiej symbol przełamywania schematów w modzie i w myśleniu. Chmura z kolei ma budzić skojarzenia ze swobodą, wygodą i zabawą – czytamy w komunikacie prasowym. 

Odświeżone logo Kubota ma “prostą formę, dzięki której znak jest łatwo skalowalny, ponadczasowy i dobrze wygląda w połączeniu z każdym typem produktu. Zastosowany krój (jaki) pisma pozwala na dostosowanie się do nowych trendów wizualnych, dzięki możliwości płynnie zmieniającej się grubości, wysokości czy szerokości liter. A zderzenie w sygnecie formy miękkiej (chmurki) i ostrej (ukośnika) nadaje znakowi uniseksowego charakteru”.

Jak informuje marka, nowe logo ma też dodatkowe, ukryte znaczenie. Ukośnik w połączeniu z chmurą, która nawiązuje do kształtu serca, może być odczytywany jako komunikat: I love Kubota.

Claim marki, wymyślony przez jej fanów, uległ skróceniu do formy: Kubota to styl życia. Z kolei logotyp i symbolika zawarta w sygnecie oraz krój pisma stały się punktem wyjścia dla nowej identyfikacji wizualnej obecnej na stronie internetowej marki, w jej mediach społecznościowych i w pozostałych kanałach dotarcia. Nowe logo będzie widoczne na obuwiu, odzieży i akcesoriach Kuboty z wyjątkiem klapek na rzep, na którym zostanie dobrze znane, klasyczne logo – czytamy w komunikacie

– To, że Kubota opiera się na swobodzie i komforcie, nie jest wynikiem marketingowych obliczeń. Opracowaliśmy strategię marki, ale strategia nie wymyśla wartości, tylko je kondensuje i wydobywa. Kubota taka jest, BO TACY jesteśmy my: prawdziwi, wyraziści i swobodni. Gdy zaczęliśmy myśleć o sesji do kampanii prezentującej nowe logo, nie mogliśmy znaleźć pomysłu, który by tę szczerość przebił. Kubota to my. I stąd sesja, której głównymi bohaterami są ludzie tworzący Kubotę – tak o stronie wizualnej kampanii SWOBODNIE. BO TAK – mówi Alina Sztoch, CEO & Co-founder Kuboty.

Zwrot “BO TAK”, nawiązujący do słowa KUBOTA, stał się punktem wyjścia do tego, by opowiedzieć o wartościach, którymi kieruje się marka: swobodzie, zabawie, autentyczności i inkluzywności. Twarzami spotu kampanii „SWOBODNIE. BO TAK”, wyreżyserowanego przez duet December x Zieliński, zostali pracownicy marki – ludzie, którzy tworzą ją od środka i najlepiej oddają jej charakter: są autentyczni, naturalni i po prostu są sobą.

grafika
mat.prasowe

Za projekt nowego systemu identyfikacji wizualnej Kuboty odpowiada muflon studio, które wspólnie z Hanką Dziubińską stworzyło również koncepcję kampanii rebrandingowej. Nowy system wizualny jest efektem strategii wzmacniającej dotychczasowe wartości marki. 

Spot wideo oraz zdjęcia promujące kampanię „SWOBODNIE. BO TAK” wyreżyserował duet December & Zieliński, a za produkcję sesji odpowiedzialna była agencja Warsaw Creatives. Zdjęcia z sesji lookbookowej zrealizowane zostały przez fotografa Macieja Nowaka i Bulletproof Warsaw (produkcja), a w ramach realizacji kampanii mediowej Kubota współpracuje z agencją Initiative Media.

Za nową strategią marki stoją natomiast agencja Tigers i Daniel Kotliński (I etap) oraz Hanka Dziubińska (II etap).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"