Marka Orange gorsza od Idei - niemal 25 mln na reklamę

TNS OBOP: Orange nadal słabiej rozpoznawalną marką niż Idea.

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Znajomość spontaniczna i wspomagana marki Orange w październiku 2005 roku, czyli w pierwszym miesiącu po wprowadzeniu jej na polski rynek, jest znacząco niższa od wyników, które osiągnęła Idea. Mimo znacznych wydatków na kampanię reklamową - w samej telewizji sięgających niemal 25 mln zł - Orange nie udało się uzyskać rezultatów notowanych dla wskaźników swojej poprzedniczki - wynika z najnowszego badania TNS Telecoms Index & Interbus przeprowadzonego przez firmę TNS OBOP. Jednak w porównaniu z wynikami, jakie osiągnęły Heyah i Sami Swoi po pierwszym miesiącu ich obecności na rynku kampania informacyjna PTK Centertel okazała się być bardziej efektywna.

W październiku Orange spontanicznie wymieniało o 24 punktów procentowych badanych mniej niż markę Idea. Podobna różnica widoczna jest w przypadku znajomości wspomaganej - marka ta była rozpoznawana przez 67% respondentów (Idea przez 87%).

Z badania TNS Telecoms Index & Interbus wynika ponadto, że co czwarty użytkownik (25%) Idei/Orange nie wymienił spontanicznie nowej nazwy swojego operatora. Po odczytaniu listy marek, znajomość Orange deklarowała zdecydowana większość klientów tej sieci (94%). Oznacza to jednak, że 6% użytkowników marki nie wymieniło jej nazwy nawet w teście znajomości wspomaganej.

"Orange wchodzi na miejsce marki Idea, która w przeciągu kilku lat wyrobiła sobie dużą renomę. Podobne kontrowersje kilka lat temu budził rebranding CPN. Na przemianowanie dobrze znanej marki CPN na Orlen zarówno opinia publiczna jak i specjaliści reagowali niechętnie. Po latach całą operację rynek uznał za udaną" - komentuje Konrad Magdziarz z działu badań rynku Telecom & IT - "Obecnie obserwujemy trudną operację logistyczną w wykonaniu jednej z największych firm telekomunikacyjnych w regionie. Warto zauważyć, że na sukces rynkowy nie składa się wyłącznie rozpoznawalność marki na rynku. Jednak trendy znajomości marek Idea i Orange w najbliższych miesiącach będą jednymi z mierników jej sukcesu lub porażki".

We wrześniu doszło do zmiany marki sieci telefonii komórkowej należącej do PTK Centertel - Ideę zastąpił Orange, marka używana w prawie 20 krajach europejskich.

PTK Centertel należy do Telekomunikacji Polskiej, której inwestorem strategicznym jest z kolei France Telecom.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji