Era mediów społecznościowych doprowadziła w ostatnich latach do pojawienia się influencer marketingu. Chociaż ogranicza się on głównie do konkretnych branż, trudno ignorować jego znaczenie. Według liczb przedstawionych przez StockApps.com, w 2022 roku na influencer marketing wydanych zostanie łącznie 27,5 mld dolarów. Wydatki mają wzrosnąć do 51 mld dolarów w 2027 roku.
Influencerzy stali się istotną częścią branży reklamy/marketingu cyfrowego. Branża influencerów jest wciąż w fazie rozwoju i jest wysoce nieuregulowana, ale to nie powstrzymuje marek przed wydawaniem pieniędzy na influencerów. Według prognoz firmy Statista, marki wydadzą w tym roku 27,51 mld dolarów na influencer marketing.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wydatki-na-influencer-marketing,7169842024457857a ##
Dla porównania w 2017 roku marki wydały na ten cel 6,04 mld dolarów. Zatem branża influencerów wzrosła o około 355 proc. w ciągu ostatnich pięciu lat.

Według przewidywań, w ciągu najbliższych pięciu lat wydatki będą rosły w rocznym tempie wzrostu (CAGR) wynoszącym 13,21 proc. W tym tempie firmy wydadzą 51,15 mld dolarów na influencer marketing w 2027 roku.
Influencer marketing odnotował spektakularny wzrost w latach 2017-2021. Roczna stopa wzrostu wahała się od 34,6 proc. do 46 proc. w ciągu czterech lat. Tempo wzrostu spadło jednak do 20,4 proc. w 2022 roku. I tempo wzrostu może spadać co najmniej do 2027 roku. Według prognoz roczna stopa wzrostu w 2027 roku wyniesie tylko 10 proc. – czyli znacznie mniej niż tempo wzrostu zaobserwowane w ciągu ostatnich pięciu lat.
Chiny odpowiedzialne za 57 proc. wszystkich wydatków na influencer marketing w 2022 roku

Dane z poszczególnych krajów pokazują, że Chiny wyraźnie odstają od innych. W Chinach w 2022 roku na influencer marketing zostanie wydanych 15,69 mld dolarów. Ta kwota to 57 proc. łącznej globalnej sumy, która ma zostać wydana na influencer marketing w tym roku.
USA są na drugim miejscu z 4,25 mld dolarów wydanych w tym roku na influencer marketing. W pierwszej piątce znalazły się także Wielka Brytania, Japonia i Niemcy - każdy z nich wydał mniej niż miliard dolarów na ten cel w 2022 roku.












