Marki wydadzą w tym roku 27,5 mld dolarów na influencer marketing

Marki mają w tym roku przeznaczyć 27,5 mld dolarów na influencer marketing - wynika z prognozy Stockapps.com. W 2027 roku ta liczba ma wzrosnąć do 51 mld dolarów.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:

Era mediów społecznościowych doprowadziła w ostatnich latach do pojawienia się influencer marketingu. Chociaż ogranicza się on głównie do konkretnych branż, trudno ignorować jego znaczenie. Według liczb przedstawionych przez StockApps.com, w 2022 roku na influencer marketing wydanych zostanie łącznie 27,5 mld dolarów. Wydatki mają wzrosnąć do 51 mld dolarów w 2027 roku.

Influencerzy stali się istotną częścią branży reklamy/marketingu cyfrowego. Branża influencerów jest wciąż w fazie rozwoju i jest wysoce nieuregulowana, ale to nie powstrzymuje marek przed wydawaniem pieniędzy na influencerów. Według prognoz firmy Statista, marki wydadzą w tym roku 27,51 mld dolarów na influencer marketing.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wydatki-na-influencer-marketing,7169842024457857a ##

Dla porównania w 2017 roku marki wydały na ten cel 6,04 mld dolarów. Zatem branża influencerów wzrosła o około 355 proc. w ciągu ostatnich pięciu lat.

Według przewidywań, w ciągu najbliższych pięciu lat wydatki będą rosły w rocznym tempie wzrostu (CAGR) wynoszącym 13,21 proc. W tym tempie firmy wydadzą 51,15 mld dolarów na influencer marketing w 2027 roku.

grafika

Influencer marketing odnotował spektakularny wzrost w latach 2017-2021. Roczna stopa wzrostu wahała się od 34,6 proc. do 46 proc. w ciągu czterech lat. Tempo wzrostu spadło jednak do 20,4 proc. w 2022 roku. I tempo wzrostu może spadać co najmniej do 2027 roku. Według prognoz roczna stopa wzrostu w 2027 roku wyniesie tylko 10 proc. – czyli znacznie mniej niż tempo wzrostu zaobserwowane w ciągu ostatnich pięciu lat.

Chiny odpowiedzialne za 57 proc. wszystkich wydatków na influencer marketing w 2022 roku

Dane z poszczególnych krajów pokazują, że Chiny wyraźnie odstają od innych. W Chinach w 2022 roku na influencer marketing zostanie wydanych 15,69 mld dolarów. Ta kwota to 57 proc. łącznej globalnej sumy, która ma zostać wydana na influencer marketing w tym roku.

USA są na drugim miejscu z 4,25 mld dolarów wydanych w tym roku na influencer marketing. W pierwszej piątce znalazły się także Wielka Brytania, Japonia i Niemcy - każdy z nich wydał mniej niż miliard dolarów na ten cel w 2022 roku.

grafika

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online