Marquard Media Polska zmienia strukturę i przeprowadza restrukturyzację. Zwolnienia w wydawnictwie

Grupa Marquard Media Polska ogłosiła wdrożenie od 1 listopada br. nowego programu rozwoju wydawnictwa, który ma opierać się na "ofertach cyfrowych, marketingu kreatywnym i kompleksowych rozwiązaniach biznesowych". Wydawca zmienia strukturę organizacyjną i przeprowadza restrukturyzację.

łb
łb
Udostępnij artykuł:
Marquard Media Polska zmienia strukturę i przeprowadza restrukturyzację. Zwolnienia w wydawnictwie
Zsuzsanna Ohidi

Od listopada Marquard Media Polska wdroży nową strategię wydawniczą dla produktów drukowanych skoncentrowanych wokół trzech grup tematycznych, nadzorowanych przez dyrektorów ds. treści: Mężczyźni i rozrywka ("Esquire", "Playboy" i "CKM") pod kierownictwem Macieja Gajewskiego, Kobiety i rozrywka ("Cosmopolitan", "Shape" i "Joy") pod kierownictwem Hanny Wolskiej oraz Luksus i moda damska ("Harper’s Bazar" i "Hot Moda"), którym pokieruje Joanna Góra.

Wydawnictwo informuje, że dyrektorzy ds. treści będą dysponować poszerzonym zakresem kompetencji redaktora naczelnego, a ich zadaniem będzie czuwanie nad spójnością marki i publikowanych treści oraz działania marketingowe B2C.

- Rok 2018 będzie rokiem poszukiwania nowych źródeł przychodu, zwiększania efektywności i poszerzania portfela w innowacyjny sposób oraz mądrego inwestowania w już istniejące i nowe obszary rozwoju. Ponadto, utworzyliśmy specjalny fundusz przeznaczony na szkolenia pracownicze i rozwój personelu. Wierzymy w moc zmian. Nasze fantastyczne nowe biura, bardziej zintegrowana struktura organizacyjna oraz budująca się w nas nowa energia wzmocnią naszą zwinność, reaktywność oraz zdolność do rozwoju i wdrażania innowacji - tłumaczy zmiany w spółce Zsuzsanna Óhidi, prezes Marquard Media Polska.

Restrukturyzacja portfela internetowego

Dodatkowo spółka powołuje Sylwię Rybicką na stanowisko dyrektora ds. treści internetowych, a jej bezpośrednią przełożoną będzie teraz Edyta Sidwa (dyrektor ds. digital). W nowej strukturze redakcje serwisów internetowych zostały podzielone na cztery działy tematyczne: "Moda, uroda i fitness", "Kobiety i rodzina", "Gwiazdy i plotki" oraz "Mężczyźni". Każda z sekcji będzie zarządzana przez oddelegowanego do tego celu kierownika działu internetowego, który będzie odpowiedzialny za strategię wydawniczą, monetyzację treści, opracowanie i doskonalenie produktu oraz spersonalizowaną reklamę w internecie.

- Portfel internetowy spółki Marquard Media Polska jest rozbudowany i różnorodny. Dzięki zmianom ponownie skoncentrujemy się na naszych najsilniejszych i najbardziej rozpoznawalnych markach internetowych i będziemy w dalszym ciągu je rozwijać. Dział i organizacja jego pracy już od dawna wymagały restrukturyzacji. Teraz możemy w pełni wykorzystać nasz potencjał i osiągnąć sukces, ponieważ nowe rozwiązania uczynią nasze działania w sieci bardziej zwinnymi, bardziej oddziałującymi na rynek oraz bardziej innowacyjnymi - tłumaczy Edyta Sidwa.

W ramach nowego programu wzmocniony zostanie również dział sprzedaży. Przejmie on obowiązki związane z marketingiem B2B, co ma pozwolić skoncentrować się "na kompleksowych rozwiązaniach sprzedażowych w zakresie obrotu międzyobiektowego dla reklamodawców".

- W ciągu ostatnich 6 miesięcy koncentrowaliśmy się na budowaniu i umacnianiu naszego zespołu reklamowego, aby mieć pewność, że w 2018 roku przedstawimy naszym partnerom reklamowym kreatywne, ciekawe i skuteczne rozwiązania komunikacyjne poprzez zwiększenie efektywności naszego okazałego portfela. Naszym celem jest nie tylko poznanie planów naszych partnerów i dostarczenie wymiernych rezultatów, ale również ich wsparcie we wspólnym budowaniu silniejszego i bardziej wyraźnego zaangażowania klientów - wyjaśnia Justyna Duszyńska, dyrektor ds. sprzedaży.

Według nieoficjalnych informacji portalu Wirtualnemedia.pl, zmiana struktury organizacyjnej oraz restrukturyzacja w Grupie wiążą się ze zwolnieniami, m.in. w zespołach redakcyjnych. Wg informacji Presserwisu pracę stracili: Karolina Weber (redaktor naczelna "Joy"), Magdalena Soszyńska (naczelna "Hot Moda"), Rafał Księżyk (naczelny "Playboya"), Piotr Skalski (redaktor naczelny "CKM") i Edyta Litwiniuk (naczelnam"Shape"). Wydawnictwo odmówiło komentarza w tej sprawie - natomiast w przesłanym nam oświadczeniu Litwiniuk napisała, że to nie rozwiązano z nią "umowy o pracę".

grafika

Nowa prezes, nowa struktura firmy

Zsuzsanna Óhidi jest prezesem MMP od lipca br. - decyzją centrali zastąpiła na tym stanowisku Iwonę Kossmann. To efekt konsolidacji przywództwa w regionie, Óhidi była dyrektor zarządzającą węgierskiego oddziału spółki. Grupa Marquard Media International AG powołała także Bijana Khezri na przewodniczącego komitetu wykonawczego, którego członkami pozostają Edyta Sidwa i Justyna Duszyńska.

Zsuzsanna Óhidi pracuje w Marquard Media na Węgrzech od 14 lat, gdzie zaczynała jako dyrektor sprzedaży, a następnie została dyrektorem reklamy. Przejęła kierowanie firmą w 2013 roku.

Marquard Media Polska jest spółką szwajcarskiego koncernu Marquard Media International. W portfolio internetowym ma m.in. portale: Kozaczek.pl, CKM.pl, Zeberka.pl, Hotmoda.pl czy Harpersbazaar.pl.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"