W niedzielę ulicami Warszawy przeszła antyrządowa demonstracja zorganizowana przez Donalda Tuska i Koalicję Obywatelską pod nazwą Marsz Miliona Serc. Wedle stołecznego ratusza (w którym rządzi KO) uczestniczyło w nim milion osób, według zaś policji uczestników było wielokrotnie mniej – 60 tys. na starcie i 40 tys. na trasie przemarszu.
Profil Polityka w sieci na X policzył natomiast, jaki zasięg wydarzenie miało w internecie.

Według danych, zasięg w sieci wyniósł 300 mln, co jest nowym rekordem zasięgu dla wydarzenia politycznego – podkreślono. Na Twitterze (obecnie: X) o wydarzeniu napisano 32 tys. tweetów (ostatni rekord należał do Strajku Kobiet – 27 tys.). 176 tys. wyświetleń miała relacja z marszu na YouTubie. Polityka w sieci zaznaczyła, że o marszu było także wiele publikacji w zagranicznych mediach.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/czy-opozycja-powinna-sprawowac-wladze-po-wyborach-polacy-podzieleni,7169478185698945a ##
„Z perspektywy danych jest to największy event polityczny w historii polskich politycznych internetów” - podsumowano.
Wcześniej Polityka w sieci pisała, że 300 mln zasięgu w social mediach miał też marsz 4 czerwca z czerwca br. Później jednak podawano, że zasięg ten wyniósł 229 mln.
Lider PO Donald Tusk pytany o niedzielny marsz powiedział "Polityce”, że „formuła jest prosta: jeśli kochasz Polskę, przyjdź na marsz”. „Serce, które stało się naszym symbolem, nie ma barw partyjnych, tylko biało-czerwone. Nie będziemy się tam zajmować partiami, ani moją, ani żadną inną. Idziemy tam wszyscy razem, podobnie jak w czerwcu” - stwierdził Tusk, nawiązując do marszu zorganizowanego 4 czerwca.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/marsz-4-czerwca-tvn24-tvn-polsat-news-brak-relacji-tvp-info,7169645907417217a ##











