“MasterChef” pokonał konkurencję i przyniósł 44 mln zł z reklam. Będzie trzecia edycja

Druga edycja reality-show “MasterChef” miała o 650 tys. widzów mniej niż nadawana rok wcześniej pierwsza seria programu. Jednak TVN w czasie emisji formatu był zdecydowanym liderem rynku, a jego wpływy reklamowe wyniosły 44,4 mln zł. W planach jest trzecia edycja.

pp
pp
Udostępnij artykuł:
“MasterChef” pokonał konkurencję i przyniósł 44 mln zł z reklam. Będzie trzecia edycja
Anna Starmach, Michel Moran, Magda Gessler - fot. tvn

Średnia oglądalność drugiej edycji pokazywanego w niedziele o 20.00 „MasterChefa” wyniosła 3 mln widzów, co przełożyło się na 18,32 proc. udziału TVN w grupie 4+ i 24,08 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl. Dla porównania, emitowana rok temu pierwsza edycja “MasterChefa” gromadziła więcej widzów, bo 3,65 mln osób, a jej udział wynosił odpowiednio 21,41 proc. i 27,58 proc. (więcej na ten temat).

Największą oglądalnością cieszył się finałowy odcinek reality-show, pokazany 1 grudnia br. Śledziło go 3,94 mln widzów, co przełożyło się na 22,69 proc. udziału w grupie 4+ i 28,99 proc. w 16-49.

Telewizja TVN w trakcie emisji „MasterChefa” zajmował pierwszą pozycję w rynku telewizyjnym. Druga była TVP1, nadająca wówczas „Sport”, „Pogodę” i “Blondynkę” - jej udział wynosił 17,92 proc. Dalej uplasowały się Polsat („Tylko muzyka”, filmy fabularne; 13,65 proc.) i TVP2 (programy kabaretowe; 10,31 proc.). Natomiast w grupie komercyjnej 16-49 drugie miejsce za TVN zajął Polsat z 14,82 proc. udziału, a trzecia była TVP1 (11,73 proc.).

Wpływy reklamowe z emisji 13 odcinków „MasterChefa 2” wyniosły 44,4 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów). Pierwsza edycja z reklam przyniosła jedynie 22,4 mln zł

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników programu. Cała seria „MasterChefa” cieszyła się dobrą oglądalnością, a niedzielne 29 proc. widowni na finale jest w dzisiejszych czasach wręcz spektakularnym wynikiem - mówi nam Bogdan Czaja, zastępca dyrektora programowego TVN. - Nie podejmujemy jeszcze decyzji co do przyszłej jesieni, ale wobec takich wyników decyzja o kolejnym sezonie wydaje mi się dość oczywista - dodaje.

W programie „MasterChef” brało udział 14 uczestników, którzy przygotowując różne potrawy walczyli o tytuł Mistrza Kuchni, 100 tys. zł i kontrakt na wydanie książki kucharskiej. Zwyciężczynią drugiej edycji została Beata Śniechowska. Gospodynią show była Magda Gessler, a jurorami - Anna Starmach i Michel Moran. Stacja program produkowała samodzielnie.

grafika

Finał, Gość specjalny: Kurt Scheler. Jurorzy: Magda Gessler, Anna Starmach, Michel Moran, Uczestnicy: Beata Śniechowska, Diana Volokhova, Maria Ożga, fot.: TVN / Jacek Wrzesiński

pp
Autor artykułu:
pp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe