Mateusz Borek krytykowany za seksistowski i wulgarny spot gali walk Gromda 8

W najnowszym spocie promującym galę walki na gołe pięści - Gromda 8 - wystąpił Mateusz Borek, dziennikarz i komentator sportowy, współwłaściciel Kanału Sportowego. Spot jest brutalny, a komentujący podkreślają, że także wulgarny i seksistowski. Borek jest współwłaścicielem Gromdy.

jk
jk
Udostępnij artykuł:

Gromda to organizacja, która przygotowuje i pokazuje walki na nagie pięści - jedną z najbrutalniejszych form walki w ringu, kończąca się nokautem któregoś z zawodników.

„Honorowa, brutalna i męska walka oparta na pierwotnej formie boksu” – czytamy na stronie organizacji.

Jej współwłaścicielami są Mariusz Grabowski i dziennikarz sportowy - Mateusz Borek, który wystąpił w najnowszym spocie, promującym zbliżającą się galę Gromdy.

Spot opowiada o pięciu regułach „elitarnego świata walki na pięści” (ale przy okazji zapowiada też wspomnianą galę). Na filmie – nakręconym w konwencji gangsterskiej sagi - pojawiają się roznegliżowane kobiety, brutalne sceny walki na pięści, zakrwawieni  i zawodnicy, broń i pieniądze.

grafika

Pierwsza z promowanych zasad głosi, że do ringu wchodzi się na własną odpowiedzialność i nie ma w nim „miękkiej gry”. Inna – że „k… zawsze będzie k…. i nic tego nie zmieni". Zasady wypowiadane są przez lektora zza kadru, a spot kończy Mateusz Borek, który mówi do kamery: „Dla prawdziwych facetów i twardych sk…li”. Kończy w ten sposób zdanie Mariusza Grabowskiego: „Aby usiąść z nami do stołu, trzeba na to sobie zasłużyć. Tutaj nie rozmawiamy z każdym”.

grafika

Borek przewija się przez cały trailer, lecz nie używa już wulgaryzmów. W jednym z ujęć mówi (w kontekście zasad Gromdy): „Na szacunek musisz sobie zasłużyć”.

 

Spot jest krytykowany w sieci za przerysowania, brutalność i seksizm. - Ja rozumiem, że kasa nie śmierdzi, ale czym to coś różni się od tego co wyczyniał Najman? Takiego języka nie używał zresztą nawet Najman. A wtedy pewne osoby oburzały się strasznie i z oburzeniem jeździły po Polsce. Dziś - cisza... - napisał na Twitterze dziennikarz Wirtualnej Polski, Szymon Jadczak.

Jadczak dodał także:  - A przy okazji jestem ciekaw opinii szefostwa TVP, dlaczego zgadzają się, żeby ich komentator występował w czymś tak wulgarnym, knajackim i promującym najgorsze wzorce? Z jednej strony koncert dla ofiar z Ukrainy, z drugiej promocja patologii.

- Słowik przynajmniej w garniturze chodził. A nawet w smokingu. A poważnie, to rozumiem, że to po prostu od początku były porachunki gangusów - skomentowała Dominika Długosz z „Newsweek Polska”. - Matko co to jest za kompromitacja. Udawanie mafii, paździerz treści niesamowity. Oficjalnie tym spotem pobili wszystkie pato organizacje  związane z walką w PL. Coś tak niskich lotów firmowane przez Borka. Żenada - ocenił Grzegorz Marczak z Antywebu.

Mateusz Borek wiosną 2020 roku po ponad 20 latach pracy pożegnał się z Telewizją Polsat. Jest jednym z głównym twórców i współwłaścicielem youtube’owego Kanału Sportowego, jesienią 2020 r. zaczął współpracę z Telewizją Polską (komentuje głównie mecze reprezentacji Polski i europejskich pucharów); w minionym sezonie w Canal+ komentował niektóre mecze niemieckiej ligi piłkarskiej. W lipcu 2021 roku dołączył do redakcji platformy streamingowej Viaplay. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"