Rozmowa Sławomira Mentzena z Karolem Nawrockim, starającym się o głosy wyborców polityka Konfederacji w drugiej turze, odbyła się w czwartek, 22 maja. Spotkanie zatytułowane „Mentzen Grilluje” było transmitowane na kanale polityka na YouTube, a także na antenie głównych stacji informacyjnych. Trwającą od 13.00 około półtoragodzinną rozmowę polityków pokazywały na swoich antenach m.in.: Polsat News, TV Republika, TVN24, TVP Info i wPoslce24.
Dyskusję Mentzena z Nawrockim śledziło za pośrednictwem telewizji, na wszystkich wspomnianych antenach, w sumie 1,61 mln widzów.

Liderem oglądalności w porze emisji „grillowania” była TV Republika, którą wybrało średnio 669 tys. widzów, dając stacji udział w rynku na poziomie 12,8 proc. w gronie wszystkich widzów, 5,53 proc. w grupie 16-49 i 7,22 proc. w grupie wiekowej 16-59 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
Średnio 403 tys. osób obejrzało spotkanie polityków w TVN24, co przełożyło się na 7,7 proc. udziału stacji w grupie ogólnej, 3,97 proc. wśród widzów w grupie 16-49 oraz 4,56 proc. w gronie widzów w przedziale wiekowym 16-59.
Podium zamyka Polsat News ze średnią widownią na poziomie 217 tys. widzów, z udziałem w rynku na poziomie 4,16 proc. w grupie 4+, 5,94 proc. w grupie 16-49 i 5,23 proc. w 16-59. Na dalszych pozycjach uplasowało się TVP Info z wynikiem 167 tys. odbiorców i w Poslce24 z widownią na poziomie 164 tys.

Ile osób oglądało spotkanie Mentzen-Nawrocki w sieci?
Jak podał w czasie spotkania z Nawrockim Sławomir Mentzen, transmisję na YouTubie oglądało 300 tys. internautów, co nazwał „absolutnym rekordem”. Ok. godziny 13.30 ta liczba wzrosła do 350 tys. odbiorców. Dostępne na kanale polityka Konfederacji nagranie rozmowy zanotowało jak dotąd 3,7 mln wyświetleń.











