Warner Bros Discovery planuje kolejny rebranding serwisu Max

Wizerunek platformy Max, która wcześniej działała pod szyldem HBO Max, ma znowu bardziej nawiązywać do filmowo-serialowych kanałów HBO. Bloomberg poinformował, że w Warner Bros. Discovery trwają prace nad rebrandingiem wizualnym marki.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Warner Bros Discovery planuje kolejny rebranding serwisu Max

Za zmiany ma odpowiadać nowa szefowa do spraw marketingu. Shauna Spenley wcześniej była dyrektor wykonawczą Netfiksa. Według Bloomberga, Max ma odejść od niebieskiej kolorystyki na rzecz czarno-białej, kojarzonej przez lata z kanałami HBO. Przy okazji startu serwisu streamingowego HBO Max w Stanach Zjednoczonych w 2020 roku postawiono na fioletową kolorystykę, a dwa lata później, kiedy w USA ruszała platforma Max, na niebieską.

grafika

Bez powrotu do HBO w nazwie

Jeszcze w tym roku Max może „wrócić do korzeni”. Błękit ma zniknąć z interfejsu na rzecz kombinacji czarno-białych barw kojarzonych z działającym od wielu lat kanałem filmowym. Powrót do nazwy z HBO nie jest jednak planowany. Ostateczna decyzja o zmianach nie została jeszcze podjęta. Poza czernią i bielą, „kolor nazwy aplikacji ma zmieniać się wraz z kolorem konkretnej produkcji w kampaniach marketingowych”.

grafika

Do rebrandingu HBO Max na Max doszło, aby podkreślić różnorodność treści i wspólną ofertę po fuzji Warner Media z Discovery (serwis obejmuje nie tylko treści HBO, ale też Discovery+). W krajach typu Francja, Wielka Brytania, Niemcy, Włochy, Australia, Kanada, Nowa Zelandia, kanały HBO nie były nigdy dostępne. Brand HBO nie jest więc tak silny jak w USA czy w Europie Środkowej.

W Polsce HBO Max zastąpił HBO GO 8 marca 2022 roku, natomiast Max pojawił się nad Wisłą 11 czerwca 2024 roku. Platforma oferuje nie tylko filmy i seriale, ale także treści od Discovery, TVN, Playera, transmisje Eurosportu i kanały linearne.

grafika

Na koniec III kwartału 2024 roku Max miał 110,5 mln abonentów. W trakcie trzech poprzednich miesięcy poszerzył bazę o 7,2 mln klientów. Ze wszystkich platform WBD korzystało 110,5 mln użytkowników, wobec 103,3 mln na koniec czerwca. Większość wzrostu nastąpiła poza USA i Kanadą. Platformie wciąż daleko do Netfliksa (ponad 300 mln subskrybentów).

grafika

Max nie jest jedyną platformą, która modyfikuje kolorystykę swojej marki. Latem interfejs odświeżył Amazon Prime Video.  Nazwa platformy na ekranach telewizorów Smart TV jest teraz napisana białą czcionką na jasnoniebieskim tle, a nie jak wcześniej czarną. Niespełna rok temu, aby uczcić połączenie Disney+ z Hulu w Stanach Zjednoczonych, serwis streamingowy zmodyfikował logo. Granatowe tło zostało zastąpione przez turkusowe.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji