mBank ma nowe logo. "Przeniesienie do cyfrowego świata"

mBank wprowadził zmiany w wyglądzie swojego logo. Ma to służyć dostosowaniu identyfikacji wizualnej banku do przestrzeni cyfrowej. Za projekt odpowiada agencja BNA oraz mBank.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
mBank ma nowe logo. "Przeniesienie do cyfrowego świata"

W nowej wersji logo mBank zastosował nową bezszeryfowy font. - Gdy kilka lat temu po raz pierwszy dokonaliśmy rebrandingu mBanku, świat bankowości wyglądał inaczej. System identyfikacji miał elastycznie obsługiwać zróżnicowane potrzeby komunikacyjne w druku. Dziś bank przenosi się do telefonu, a branding musi funkcjonować równie dobrze w placówce i na billboardzie, co w aplikacji mobilnej i banerze facebookowym - opowiada portalowi Wirtualnemedia.pl Andrzej Rozen, brand consultant agencji BNA, która odpowiada za logo.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mbank-po-wpadce-z-dziwnymi-komunikatami-zareagowal-z-dystansem-na-zarty-innych-marek ##

Ekspert wyjaśnia zmianę fontu: - Jeśli coś poza wielokolorowym „łowickim kodem kreskowym” stanowiło do tej pory o tożsamości wizualnej mBanku, to był to font FS Lola - krój łączący szeryfy (nawiązujące jeszcze do czasów pierwszego logo z kwiatkiem) i miękkie łuki dodające marce ludzkiego, przyjaznego charakteru. Font ten miał jednak pewne ograniczenia. Nie sprawdzał się w środowisku digitalowym. Zaprojektowaliśmy nowy font, który przenosi mBank do cyfrowego świata. Jest współczesny, geometryczny i świetnie się skaluje. Dzięki zastosowaniu szeryfów, udało nam się przy tym zachować tożsamość marki – dla części Klientów zmiana zapewne pozostanie niezauważona. Dokonaliśmy także kilku innych korekt w logo. Nieznacznie zmodyfikowaliśmy kolorystykę i proporcje pasów - wymienia Andrzej Rozen.

Nowe, cyfrowe logo mBanku

W nowej wersji logo zastosowano nowe odcienie znanych już z identyfikacji wizualnej banku kolorów - czerwieni, zieleni, pomarańczowego i czerni. Układ kolorowych pasków został uporządkowany. Każdy z nich – bez względu na wersję kolorystyczną logotypu – ma tę samą liczbę kolorów i proporcje.

grafika
grafika

Nowe logo przyjęło kształt prostokąta. Ikony z paskami pozostaną częścią standardu graficznego banku, ale nie będą już pełnić roli logotypu.

grafika

Logo mBanku, na górze nowa wersja

- W ciągu siedmiu lat znacząco zmieniły się rozwiązania technologiczne, z których korzystają nasi klienci. Logo mBanku pojawia się na coraz doskonalszych ekranach i nośnikach cyfrowych. Nie możemy być na to obojętni - to nie tylko kwestia estetyki, ale i oczekiwań odbiorców. Stąd zmiany, dzięki którym nasz znak i elementy identyfikacji wizualnej będą bardziej przystępne - wyjaśnia Iwona Ryniewicz, dyrektor departamentu komunikacji i strategii marketingowej mBanku.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mbank-pan-czas-w-kampanii-badz-bogatszy-wideo ##

Odświeżony znak będzie widoczny przede wszystkim online. Stopniowo pojawiać się będzie także na budynkach, kartach płatniczych i drukach. W Warszawie można go już zobaczyć na szczycie nowej siedziby - Wieży mBank przy ul. Prostej 18 (zdjęcie poniżej)

grafika

Za odświeżenie standardu graficznego odpowiadają zespoły marketingu i UI/UX banku oraz agencja BNA, która przed lat zaprojektowała logo z paskami.

Obecnie obowiązującą identyfikację wizualną mBank wprowadził w 2013 roku, kiedy był marką BRE Banku. W 2016 roku wprowadzono dodatkową wersję kolorystyczną logo, dostosowaną do młodszych klientów.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/mbank-zdalna-weryfikacja-tozsamosci-z-wykorzystaniem-funkcji-mojeid,7170436476036737a ##

Logo mBanku dostosowane do zmieniającego się świata

- Korekta logo, chociaż z pozoru niewielka, stanowi idealną emanację tożsamości mBanku, marki znanej z tego, jak inteligentnie dostosowuje się do gwałtownie zmieniającego się świata - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Andrzej Rozen, brand consultant agencji BNA, która odpowiada za logo.

Modyfikacje w logo mBanku chwali Anita Kamila Sochacka, managing director w agencji Lotna. - Zmiany w logo zaproponowane przez mBank są krokiem w dobrym kierunku. Spójność w działaniach wpływa na lepsze zrozumienie strategii marki. Przyjęcie formy prostokąta i odejście od logotypów w ikonach ogranicza chaos informacyjny - logo powinno być znakiem, a nie ikoną, która może wprowadzać odbiorców w błąd. To samo tyczy się ustalenia stałej liczby kolorów i proporcji. Zastanawiająca jest kwestia szeryfów - litery ‘a’ i ‘k’ zostały z nich oczyszczone, natomiast w ‘m’ i ‘b’ i 'n' są wciąż obecne - tutaj można było się pokusić o pełne ujednolicenie systemu. Jednak biorąc pod uwagę całość prac, należy stwierdzić, że mBank kroczy drogą, którą obecnie powinny iść wszystkie brandy - to najwyższa pora na dostosowanie swoich logotypów i identyfikacji do wymagań świata cyfrowego, który pełni coraz ważniejszą rolę we wszystkich strategiach marek - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Anita Kamila Sochacka.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski