McDonald's reklamuje się w serwisach informacyjnych

McDonald's prowadzi nowatorską kampanię reklamową typu productplacement w amerykańskich serwisach informacyjnych. Na stoliku, zaktórym siedzą prezenterzy, znajdują się dwa charakterystyczne kubkimrożonej kawy serwowanej w tej sieci restauracji.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Kubki mrożonej kawy z McDonalda pojawiły się w porannychwydaniach serwisów informacyjnych nadawanych w oddziałachregionalnych stacji Fox 5 News w Las Vegas, Chicago, Seattle iNowym Jorku. Prezenterzy nie zwracają uwagi na pojemniki i tymbardziej z nich nie piją, bo są one jedynie atrapami imitującymizawieranie kawy.

Ponieważ w ten sposób po raz pierwszy kampania typu productplacement objęła programy informacyjne, pojawiły się zarzuty onaruszanie etyki dziennikarskiej. Przedstawiciele Fox 5 Newszapewnili jednak, że mimowolne promowanie McDonalda nie wpłynienegatywnie na obiektywność przekazywanych informacji, w tym takżetych negatywnych dotyczących reklamowanej sieci. Wtedy jednak jejkubki znikną z blatu, tak chociażby jak loga linii lotniczych,które nie pojawiają się za plecami prezesów podczas konferencjiprasowych związanych z katastrofami samolotów.

Objęcie przez kampanię typu product placement programówinformacyjnych wynika z kryzysu na rynku reklamy telewizyjnej,której coraz trudniej rywalizować z promocją w internecie.Wcześniej jeszcze bardziej bezpośrednie reklamowanie tego rodzajupojawiło się w popularnym amerykańskim serialu "The OC", w którymjeden z bohaterów wymienił nazwę portalu internetowego w dniu jegouruchomienia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"