MEC z narzędziem Amplifier do prognozowania popytu

Dom mediowy MEC wprowadził MEC Amplifier - narzędzie pozwalające prognozować popyt na bieżąco analizując dane m.in. o pogodzie, liczbie wątków w social mediach i wolumenie pytań w wyszukiwarkach. Dzięki temu agencja wie, kiedy zintensyfikować kampanie marek, których sprzedaż podlega silnym wahaniom.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
MEC z narzędziem Amplifier do prognozowania popytu

Polscy ekonometrycy z Analytics & Insight, centrum badawczego MEC, stworzyli narzędzie analityczne Amplifier pozwalające prognozować okresy zwiększonego popytu na produkty z kategorii, których sprzedaż podlega silnym wahaniom (leki OTC na alergię, czy przeziębienie, napoje, lody, itp.). Amplifier wykorzystuje dane dostępne na bieżąco (real-time), takie jak informacje o warunkach pogodowych, liczba nowych wątków na zdefiniowane tematy w mediach społecznościowych, czy wolumen pytań o określone słowa kluczowe w wyszukiwarkach. Narzędzie znajduje zastosowanie przede wszystkim w tych kategoriach produktowych, których sprzedaż jest silnie uwarunkowana określonymi czynnikami zewnętrznymi, jak np. wzrost sprzedaży lodów i napojów latem czy leków jesienią i zimą.

- Rozwój mediów cyfrowych daje dostęp do coraz to nowych źródeł danych, a w oparciu o ich twórcze wykorzystanie staramy się dziś budować nasza przewagę na rynku. Planowanie komunikacji coraz częściej wymaga szybkiej reakcji na zmiany w otoczeniu rynkowym i właśnie na tę potrzebę klientów staraliśmy się odpowiedzieć tworząc Amplifier - opisuje Izabela Albrychiewicz, CEO MEC. - Amplifier umożliwia nam przewidywanie, kiedy konsumenci będą szczególnie zainteresowani produktami naszych klientów i kiedy w związku z tym należy intensyfikować kampanie. Obecnie pracujemy nad połączeniem tego narzędzia z systemami do programmatic buyingu, by zintegrować wiedzę o popycie z możliwościami zakupowymi - dodaje.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]