UOKiK wszczął postępowanie 30 sierpnia 2017. Dotyczyło zapisów z regulaminu na stronach internetowych sklepów MediaMarkt i Saturn.
W ogólnych warunkach umów sprzedaży informowano, że wszystkie reklamacje rozpatrywane są w terminie 14 dni roboczych, chyba że sklep przedłuży ten termin w szczególnych przypadkach.
Postępowanie urzędu zakończyło się decyzją wydaną 8 lutego 2019. Prezes UOKiK uznał, że "postanowienie może wprowadzać konsumentów w błąd co do zakresu uprawnień jakie przysługują konsumentowi w związku z okresem rozpatrywania reklamacji złożonej z tytułu rękojmi za wady rzeczy sprzedanej".
Firma zdaniem urzędu naruszyła zbiorowe interesy konsumentów, wprowadzając ich w błąd odnośnie do uprawnień z tytułu rękojmi (okres trwania) oraz sposobu rozpatrywania reklamacji z tego powodu.
Rekompensaty dla klientów Media Saturn

Media Saturn zobowiązano do dodania w regulaminie punktu informującego o zasadach składania reklamacji z tytułu rękojmi. Ponadto firma zobowiązała się do rekompensat dla konsumentów. Będą przyznawane w postaci karty podarunkowej o wartości 200 zł brutto na zakupy w sieci handlowej MediaMarkt.
- Konsumenci, którzy spełniają warunki określone w ww. decyzji, zostali poinformowani przez spółkę Media Saturn Online drogą e-mailową o możliwości uzyskania rekompensaty i zasadach jej przyznawania. W celu otrzymania rekompensaty należy przesłać oświadczenie o podstawie przyznania rekompensaty i wyrażeniu zgody na jej otrzymanie do dnia 14 czerwca 2019 na adres e-mail wskazany w otrzymanej wiadomości. Do kart podarunkowych przyznanych jako rekompensata stosuje się regulamin kart podarunkowych MediaMarkt - informuje portal Wirtualnemedia.pl Wioletta Batóg, PR & sustainability Manager w MediaMarkt Saturn Polska.











