Media Trendy 2012 - płatności YetiPay na Virtualo.pl

19 kwietnia, podczas konferencji Media Trendy 2012 – prestiżowej imprezy branżowej omawiającej nowe zjawiska z zakresu Internetu, social media i e-biznesu – zaprezentowane zostało modelowe wdrożenie płatności YetiPay, czyli wirtualnego portfela na Virtualo.pl

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Społeczny wymiar kupowania, temat omówiony na konferencji Media Trendy, podkreśla nowy sposób wykorzystywania potencjału zakupowego mediów społecznościowych i docierania do potencjalnych Klientów niekonwencjonalnymi metodami. Formuła zaproponowana przez YetiPay i Virtualo jest prosta – wybierz ebooka, błyskawicznie i wygodnie zapłać, a następnie poinformuj swoich znajomych, publikując wpis na Facebooku i otrzymaj zwrot 5% wartości transakcji. Jest to nowy sposób wykorzystywania synergii pomiędzy providerem płatności a dostawcą treści cyfrowych. Po dokonaniu transakcji na tablicy pojawi się wpis z informacją o zakupie, który jest rekomendacją zarówno dla kupionego tytułu, jak i księgarni.

Z raportu Digital Life 2012 przygotowanego przez TNS wynika, że obecnie aż 50% kampanii prowadzonych w social media pozostaje niezauważonych przez odbiorców. Oznacza to, że również w przypadku mediów społecznościowych mamy do czynienia ze zjawiskiem add blindness. Powoli wyczerpuje się też entuzjazm fanów do rozmaitych konkursów i aplikacji na Facebooku, dlatego potrzebne są nowe, skuteczne narzędzia. Koncepcja dzielenia się informacją na temat kupionych ebooków wpisuje się zarówno w idee marketingu wirusowego i social advertising, jak również w social shopping.

Użytkownik XXI wieku jest coraz bardziej wymagający – oczekuje doskonałego usability witryny, jest dobrze zorientowany w cenach i chce kupować korzystnie, ale ma niewiele czasu, w związku z czym wszystkie procesy muszą przebiegać błyskawicznie – stwierdza Piotr Żychliński, Prezes YetiPay. Klienci oczekują natychmiastowej dostawy, co w praktyce oznacza niezwłoczne zaksięgowanie płatności i udostępnienie kupionego pliku – potwierdza Robert Rybski, Prezes Virtualo. Cały proces odbywa się oczywiście wirtualnie i trwa najwyżej 60 sekund

Filozofia działania opierająca się na upraszczaniu procesu zakupowego i elastycznego reagowania na potrzeby swoich odbiorców jest wspólna dla obu firm. Virtualo udostępnia ebooki w wygodnym multiformacie, umożliwiając pobranie nie jednego, a wszystkich obecnie dostępnych formatów ebooków (EPUB, MOBI na Kindle, PDF), dzięki czemu klient kupuje treść, a nie format i nie musi się martwić o wygodę czytania. Dodatkowo polskojęzyczna oferta Virtualo jest w 80% wolna od DRM, czyli jest zabezpieczona wygodnym znakiem wodnym. Virtualo jako pierwsze wprowadziło również format MOBI na czytniki Kindle. To jednak nie koniec wspólnych działań YetiPay i Virtualo – firmy zapowiadają mocne uderzenie w najbliższym czasie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji