MediaCom Business Science, licząca ponad 20 osób jednostka analityczna domu mediowego MediaCom Warszawa, to jednocześnie jedna z czterech głównych globalnych centrali analitycznych MediaComu. Od ub.r. kompetencje w obszarze Data Science. Teraz zaczyna oferować dostosowane do indywidualnych potrzeb rozwiązania, których celem jest nie tylko optymalizacja działalności klienta, lecz w głównej mierze tworzenie przewagi konkurencyjnej w oparciu o wiedzę wygenerowaną z danych.
- Praca z projektami Data Science wymaga zmiany sposobu myślenia klientów i dużo większej otwartości niż w przypadku tradycyjnych rozwiązań analitycznych. Głęboko eksploracyjny charakter takich projektów sprawia, że na początku nie zawsze jest określone, co będzie finalnym produktem projektu: czy będzie to algorytm, narzędzie czy rekomendacja. Ważne jest, by dobrze zrozumieć cel lub wyzwanie biznesowe klienta, który udostępnia nam swoje zbiory danych. Eksplorując dane, dopiero zaczynamy stawiać hipotezy i weryfikować je mając w głowie jasny cel biznesowy, do którego dążymy. Takie podejście wymaga znacznego zaufania ze strony klientów, na które pracujemy od kilkunastu lat - opisują Bartosz Kowalski i Mateusz Downar z zespołu MediaCom Business Science. - Wierzymy, że projekty tego typu mogą generować nie kilkunasto-, ale kilkudziesięcio- czy, w przypadkach redefiniujących daną część biznesu, nawet kilkusetprocentowe wzrosty - deklarują.

Zespół MediaCom Business Science uczestniczy też w lokalnych i międzynarodowych konferencjach, warsztatach i szkoleniach Data Science oraz Big Data. Na przełomie kwietnia i maja br. globalny zespół MediaCom Business Science, w którym byli też Polacy, wziął udział w konkursie I-COM Data Science Hackathon podczas konferencji I-COM Global Summit w San Sebastian w Hiszpanii.











