MediaMarkt ostrzega: Nie daj się nabrać na fałszywy rabat!

W ostatnich dniach zaobserwowano wzmożoną aktywność oszustów, którzy wykorzystując wizerunek MediaMarkt, próbują wyłudzać dane osobowe i pieniądze od internautów. Przestępcy tworzą fałszywe posty i reklamy w mediach społecznościowych, oferując markowy sprzęt elektroniczny w nierealnie niskich cenach.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:
grafika

Oszuści podszywają się pod MediaMarkt i kuszą nierealnie niskimi cenami. Chcemy ostrzec przed fałszywymi promocjami w mediach społecznościowych i przypominamy o zasadach bezpiecznych zakupów. Obserwujemy niepokojący trend - oszuści stają się coraz bardziej wyrafinowani w swoich metodach. Tworzą strony łudząco podobne do naszej oficjalnej witryny i wykorzystują logo MediaMarkt, by uwiarygodnić swoje działania - mówi Maciej Dolega, rzecznik prasowy MediaMarkt Polska. Ważne jest, aby widząc tego typu oferty w Internecie, zwrócić uwagę na poniższe aspekty:

  • Nienaturalnie niskie ceny (np. telewizor premium lub konsola do gier za 199 zł)
  • Podejrzane adresy URL stron
  • Prośby o przedpłaty na nieznane konta
  • Błędy językowe w komunikacji
  • Posty sponsorowane z nieprawdziwych profili

MediaMarkt przypomina: jedynym oficjalnym kanałem sprzedaży online jest strona mediamarkt.pl oraz aplikacja mobilna MediaMarkt. Wszystkie promocje publikowane są wyłącznie na tych platformach oraz w oficjalnych mediach społecznościowych firmy. Sieć nie wysyła również do klientów wiadomości SMS ani e-maili, które zawierają linki do stron internetowych, zachęcających do podania danych osobowych lub dokonania płatności w ramach promocji czy loterii. Jedyną formą kontaktu SMS może być informacja o korzyściach (np. promocjach), skierowana do członków programu lojalnościowego myMediaMarkt, którzy wcześniej wyrazili na to zgodę. Warto jednak pamiętać, że wiadomości te nie zawierają prośby o podanie danych osobowych, dokonanie płatności czy podanie danych karty kredytowej. Więcej informacji pod linkiem: https://mediamarkt.pl/pl/legal/falszywe-wiadomosci-i-promocje MediaMarktSaturn Polska press box

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii