UOKiK: MediaMarkt naruszył interesy klientów w reklamach promocji „50 rat 0%”

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów orzekł, że cztery spółki z grupy MediaMarkt Polska naruszyły interesy klientów, podając niewystarczające informacje w kampanii reklamującej promocję „50 rat 0%” realizowaną wspólnie z Santander Consumer Bankiem.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
UOKiK: MediaMarkt naruszył interesy klientów w reklamach promocji „50 rat 0%”

Decyzja prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotyczy promocji „50 rat 0%”, realizowanej przez MediaMarkt Polska we współpracy z Santander Consumer Bankiem od listopada 2015 do lutego 2016 roku.

Regulator zgłosił zastrzeżenia do kampanii reklamującej ofertę, prowadzonej na billboardach i w gazetkach reklamowych. Zwrócił uwagę, że nie podano w nich informacji o całkowitej kwocie i stopie oprocentowania kredytu (wraz z wyodrębnieniem opłat uwzględnianych w całkowitym koszcie kredytu, rzeczywistej rocznej stopy oprocentowania, czasu obowiązywania umowy, całkowitej kwoty do zapłaty przez konsumenta i wysokości rat).

W reklamach nie było też danych o zakresie umocowania do dokonywania czynności faktycznych lub prawnych oraz informacji, czy pośrednik kredytowy współpracuje z kredytodawcami, a także informacji o nazwach kredytodawców współpracujących z MediaMarkt Polska.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/promocje-oznaczenia-cen-w-sklepach-dyrektywa-omnibus-jak-dziala-kontrole-uokik-jakie-kary,7169718691846273a ##

Według prezesa UOKiK stanowi to naruszenie Ustawy o kredycie konsumenckim oraz godzi w zbiorowe interesy konsumentów.

Regulator nie zgodził się ze stanowiskiem MediaMarkt Polska, że w odniesieniu do kredytów oferowanych w formule „0%” nie są stosowane obowiązki informacyjne wskazane w Ustawie o kredycie konsumenckim. Spółka tłumaczyła, że „skoro Bank oferował kredytobiorcom kredyt w formule ‘wszystkie raty 0%’, wszelkie dodatkowe świadczenia stanowiące przedmiot zobowiązania klienta wynikały z faktu, iż w danym przypadku korzystał on z dodatkowych produktów finansowych (np. ubezpieczenia)”, przy czym „w takim przypadku kredytobiorca podejmował swobodną decyzję o skorzystaniu z usługi dodatkowej oraz o poniesieniu związanych z tym kosztów”.

MediaMarkt ma zamieścić link do decyzji UOKiK

Prezesa UOKiK nakazał MediaMarkt Polska zamieścić u góry strony głównej swojego serwisu internetowego link do decyzji Urzędu. Link ma być tam widoczny przez trzy miesiące, wskazano wielkość, rodzaj i kolor jego czcionki.

Firmę obarczono też kosztami postępowania UOKiK wynoszącymi kilkaset zł. Osobne decyzje wydano wobec czterech spółek zależnych MediaMarkt Polska (sieć MediaMarkt jest zarządzana w naszym kraju poprzez grupę spółek zależnych).

Decyzja jest nieprawomocna, MediaMarkt Polska może odwołać się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Biuro prasowe firmy nie odpowiedziało na razie na pytania portalu Wirtualnemedia.pl, czy złożone zostanie odwołanie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu