Player tylko za Netfliksem. Darmowe kanały w czołówce wybieranych treści

W marcu Player był drugim po Netfliksie serwisem pod względem udziału w całkowitym czasie korzystania. Maciej Gozdowski, group vice president – streaming w Warner Bros. Discovery w Polsce przekonuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że wpływ na to miało wiele czynników. Wśród kanały FAST, które należą do najpopularniejszych treści.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Player tylko za Netfliksem. Darmowe kanały w czołówce wybieranych treści

Według Mediapanelu, Playera jako stronę internetową, a także aplikację na smartfony i tablety odwiedziło w marcu 3,25 mln internautów, który spędzili średnio przy platformie 2 godziny, 50 minut, 14 sekund. Dało to 7,81 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania i 10,95 proc. zasięgu.  Większy udział w czasie korzystania (52,58 proc.) miał tylko Netflix. Serwis odwiedziło 10,49 mlm internautów z Polski. Więcej realnych użytkowników niż Playera miał Disney+ (3,45 mln), ale udział w czasie wyniósł już 6,41 proc.

Wpływ bezpłatnej sekcji Playera i wiosennej ramówki

W poprzednich miesiącach Player nie miał tak dobrych wyników. W lutym zajął dopiero piąte miejsce z udziałem w czasie korzystania na poziomie 6,01 proc. (2,91 mln użytkowników). Podobnie było w styczniu (6,20/2,78 mln). Piąte miejsce należało też do platformy TVN Warner Bros. Discovery w grudniu ub.r. (6,34 proc./ 2,85 mln).

grafika

- To dla nas wszystkich powód do dumy i znak, że nasze wysiłki mają sens i przynoszą oczekiwane rezultaty. Nieustannie pracujemy nad tym, żeby nasza oferta była jak najbardziej atrakcyjna  dla użytkowników serwisów VOD. Druga pozycja w Mediapanelu to także dowód na to, że coraz lepiej rozumiemy potrzeby naszych odbiorców i umiemy na nie odpowiadać.  Sukces to zawsze wypadkowa zaangażowania wielu osób oraz działań na różnych frontach. I nie inaczej jest i tym razem. Od zespołu odpowiadającego za kontent, poprzez rozwiązania technologiczne, ofertę na każdą kieszeń po świetne kampanie marketingowe i działania promocyjne. Wszystko to razem sprawia, że Player działa jak dobrze naoliwiona maszyna – mówi Wirtualnemedia.pl Gozdowski.

To, że wpływ na wyniki Playera mogła mieć ramówka pokazuje wzrost podobnej platformy Polsat Box Go. W lutym serwis miał udział w czasie na poziomie 2,88 proc. (1,62 mln), a w marcu już 4,0 proc. (1,92 mln).

Kanały FAST pomogły?

Nie bez znaczenia są też ostatnie decyzje biznesowe TVN Warner Bros. Discovery. W styczniu zdecydowano o zamknięciu darmowego serwisu VOD.pl. Jego użytkowników odesłano do bezpłatnej sekcji Playera. Trafiło tam m.in. 15 nowych kanałów FAST (darmowych, z reklamami). TVN Warner Bros. Discovery uruchomiło 15 kanałów FAST: TVN Kultowe seriale, TVN Telenowele, TVN Serial o kobietach, TVN Momenty prawdy, TVN Prawo i życie, TVN Szkoła życia, TVN Szpitalne historie, TVN Życie jak w bajce, TVN Talk-show, TVN Usterka, TVN Rajska miłość, TVN w domu, TVN Kryminalne, TVN Rewolucje w kuchni i TVN Moto. Firma oceniła, że wyniki stacji, które pokazują głównie starsze produkcje, takie jak serial „Kryminalni”, przerosły jej oczekiwania. Stworzono szesnasty kanał FAST, czyli TVN Milionerzy z popularnym teleturniejem.

grafika

- Na ten sukces złożyło się wiele czynników. Po pierwsze: programing. Mamy jedną z najbardziej zróżnicowanych i holistycznych ofert programowych na lokalnym rynku VOD – w Playerze każdy znajdzie coś dla siebie! Dla serialomaniaków mamy produkcje własne pod marką Player Original (np. "Skazana" czy "Klara"), coraz częściej udostępniamy także tytuły z bogatej biblioteki HBO ("Odwilż" czy "I tak po prostu") oraz od innych dostawców, ostatnio "Morderczynie" i "Peaky Blinders". Z kolei na fanów filmu czekają hity białego ekranu w opcji bez dodatkowych opłat (np. "Teściowie 2"), a także w modelu na życzenie ("Zielona granica" czy "Diuna 2"). A do tego oczywiście cała biblioteka programów TVN WBD. Nieustannie szukamy nowatorskich rozwiązań, czego dowodem są rosnące w siłę kanały nowej generacji (FAST). Ich debiutowi towarzyszyła kampania marketingowa 360, która nie tylko promowała, ale też edukowała odbiorców. Od niedawna w Playerze oferujemy również dwa rodzaje subskrypcji – bez opłat i z abonentem, z których każdy klient ma szansę wybrać model najbardziej dla siebie komfortowy. I nie można zapominać o marketingu – świetnych działaniach promocyjnych w ekosystemie TVN WBD, a także poza nim - komentuje szef streamingu w TVN Warner Bros. Discovery.

Ilu widzów codziennie lub miesięcznie korzysta z kanałów FAST? - To wrażliwe dane biznesowe, których nie udostępniamy. Mogę jednak zapewnić, że wyniki kanałów nowej generacji są bardzo dobre i niezmiennie należą one do czołówki najchętniej wybieranych treści w Playerze - odpowiada Gozdowski.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu