Pierwsze wyniki Mediapanelu: Wirtualna Polska i RASP przed Facebookiem, Radiozet.pl przed Gazeta.pl

PBI i Gemius udostępniły pierwsze wyniki Mediapanelu - nowego badania odwiedzalności serwisów i aplikacji w internecie. Zdecydowanym liderem jest niezmiennie Google, Wirtualna Polska i Ringier Axel Springer Polska zanotowały więcej użytkowników niż przeglądarkowy Facebook, a serwis Radia ZET więcej niż Gazeta.pl.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Badanie Mediapanel jest realizowane przez Gemius, Polskie Badania Internetu i Komitet Badań Radiowych. Obejmuje pasywny pomiar korzystania z internetu, telewizji i radia, jego wyniki są prezentowane w podziale na siedem typów mediów: PC home, PC work, Phones, Tablets, TV in home, TV out of home, Radio.

Szczegóły dotyczące realizacji nowego badania przedstawiono na początku października, zapowiedziano, że będzie ono rozwijane, w części internetowej ma zostać dodany pomiar oglądalności materiałów streamingowych audio i wideo. Internetowa część Mediapanelu zastąpiła badanie Gemius/PBI (do 2016 roku przez wiele lat funkcjonujące pod nazwą Megapanel), realizuje ją, tak samo jak poprzednie badanie, Gemius na zlecenie PBI.

25,5 mln Polaków korzysta codziennie z internetu

Pierwsze wyniki Mediapanelu, z września, przekazano nadawcom i wydawcom na początku października. Natomiast w zeszły piątek udostępniono dane z internetowej części Mediapanelu z października.

W ramach badania oszacowano, że w zeszłym miesiącu z internetu korzystało w Polsce 29 mln osób, a codziennie w sieci było 25,5 mln użytkowników.

To znacznie wyższe wyniki niż według badania Gemius/PBI, w którym w ostatnich miesiącach łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na ok. 27-28 mln (we wrześniu było to 27,7 mln), a w drugiej połowie ub.r. - nawet na ponad 28 mln (28,2 mln we wrześniu ub.r.).

Google przed YouTube’em, Grupa WP i RASP przed Facebookiem

Według Mediapanelu w październiku z serwisów i aplikacji Google’a korzystało 28,27 mln polskich użytkowników, czyli 97,5 proc. wszystkich internautów w naszym kraju. Natomiast należący do Google’a YouTube (serwis i aplikacja) miał 25,76 mln użytkowników i 88,9 proc. zasięgu.

Grupa Wirtualna Polska zanotowała 21,78 mln odwiedzających i 75,1 proc. zasięgu, a Grupa Ringier Axel Springer Polska - 21,73 mln użytkowników i 75 proc. zasięgu. Obaj wydawcy są przed przeglądarkowym Facebookiem, który miał 21,67 mln użytkowników i 74,8 proc. zasięgu.

Ponad 20 mln internautów odwiedziło jeszcze witryny i aplikacje Grupy Allegro (20,81 mln użytkowników i 71,8 proc. zasięgu), a blisko tego poziomu jest Grupa Polsat klasyfikowana wspólnie z przejętą w lipcu br. Grupą Interia (19,76 mln odwiedzających i 68,2 proc.).

Polska Press przed Grupą Gazeta.pl

W czołowej dwudziestce oprócz Ringier Axel Springer Polska jest kilku wydawców prasowo-internetowych. Grupa Polska Press miała 18,33 mln użytkowników i 63,2 proc. zasięgu, Grupa Gazeta.pl (należąca do Agory) - 17,92 mln odwiedzających i 61,8 proc. zasięgu, Grupa ZPR Media - 15,94 mln użytkowników i 55 proc. zasięgu, a Grupa Gazetaprawna.pl (Infor Biznes) - 9,75 mln użytkowników i 33,6 proc. zasięgu.

Serwisy i aplikacje Eurozetu odwiedziło 13,14 mln internautów (45,3 proc. zasięgu), a witryny i aplikacje Grupy RMF - 11,12 mln (38,4 proc.).

Oprócz Facebooka w zestawieniu są dwie osobne domeny: Wikipedia.org z 15,18 mln użytkowników i 52,4 proc. zasięgu oraz Gov.pl z 10,2 mln odwiedzających i 35,2 proc. zasięgu.

grafika

Radiozet.pl ma więcej użytkowników niż Gazeta.pl

Google.com zanotowało w październiku 27,25 mln polskich użytkowników i 94 proc. zasięgu, a Google.pl - 12,03 mln użytkowników i 41,5 proc. zasięgu.

Allegro z 18,55 mln użytkowników nieznacznie wyprzedza Onet (18,48 mln) i WP.pl (18,2 mln), a OLX.pl z 13,42 mln odwiedzających jest przed Interią (13,3 mln) i Ceneo (12,25 mln).

Radiozet.pl odwiedziło 12,09 mln internautów, minimalnie więcej niż Gazeta.pl (12,03 mln), natomiast SE.pl miał 11,66 mln użytkowników, więcej niż o2.pl (11,16 mln), Wyborcza.pl (10,95 mln) i TVN24.pl (10,78 mln).

grafika

Na komputerach Facebook przed Grupą WP i RASP

Tylko na komputerach serwisy i aplikacje Google’a odwiedziło 22,25 mln polskich internautów, co dało 76,7 proc. zasięgu. Grupa YouTube miała 15,79 mln użytkowników, a przeglądarkowy Facebook - 15,71 mln.

Po kilkanaście mln odwiedzających zanotowały jeszcze Grupa Wirtualna Polska (14,06 mln), Grupa Ringier Axel Springer Polska (13,17 mln) i Grupa Allegro (12,65 mln).

Grupa Gazeta.pl z 5,98 mln użytkowników jest przed Grupą Polska Press (5,88 mln) i Grupą Ceneo.pl (5,84 mln). Przeglądarkowy Instagram miał 4,64 mln odwiedzających, Mediaexpert.pl - 4,45 mln, a przeglądarkowy Netflix - 4,35 mln.

grafika

Google.com zanotowało na komputerach 21,73 mln użytkowników i 75 proc. zasięgu, a Google.pl - 9,87 mln użytkowników i 34 proc. zasięgu.

Allegro.pl odwiedziło 11,8 mln internautów, WP.pl - 10,53 mln, a Onet - 10,08 mln.

W czołowej dwudziestce znalazły się dwie domeny Microsoftu: Microsoft.com z 6,01 mln użytkowników i Microsoftonline.com z 4,27 mln. Są też dwa e-sklepu z elektroniką: Mediaexpert.pl (4,45 mln odwiedzających) i Euro.com.pl (4,34 mln).

grafika

W mobile’u przeglądarkowy Facebook nisko

Na smartfonach i tabletach witryny i aplikacje Google’e zanotowały 25,94 mln użytkowników i 89,5 proc. zasięgu, a Grupa YouTube - 23,68 mln użytkowników i 81,7 proc. zasięgu.

Grupa Ringier Axel Springer Polska z 18,74 mln odwiedzających wyprzedza nieznacznie Grupę Wirtualna Polska (18,32 mln), a Grupa Polsat-Interia z 17,56 mln użytkowników jest przed Grupą Allegro (17,42) i Grupą Polska Press (17,08 mln).

Przeglądarkowego Facebooka odwiedziło 14,87 mln internautów. Natomiast zestawienie zamyka trójka wydawców prasowo-internetowych: Grupa PMPG Polskie Media z 8,64 mln użytkowników, Grupa Edipresse.pl z 8,02 mln i Grupa Gazetaprawna.pl z 7,88 mln.

grafika

Z Google.com w mobile’u skorzystało 22,89 mln polskich internautów, co przełożyło się na 79 proc. zasięgu.

Onet zanotował 16,02 mln użytkowników, WP.pl - 15,14 mln, Facebook - 14,87 mln, a Allegro - 14,41 mln.

Radiozet.pl z 11,39 mln odwiedzających wyprzedza m.in. Interię (11,3 mln), Gazeta.pl (11,17 mln) i SE.pl (10,98 mln).

grafika

Allegro na czele aplikacji mobilnych

Zestawienie aplikacji mobilnych obejmuje tylko te audytowane w badaniu, czyli należące do polskich wydawców. Zdecydowanie na czele jest aplikacja Allegro z 6,45 mln użytkowników wyprzedzająca aplikację OLX (5,03 mln).

Z aplikacji Playera skorzystało 1,71 mln internautów. Jakdojade zanotowało 1,07 mln użytkowników, a WP Poczta - 1,01 mln.

Player zdecydowanie wyprzedza inne aplikacje VoD: Ipla mobile (844,3 tys. użytkowników), WP Pilot (558,6 tys.), TVP VOD (531,4 tys.) i Cyfrowy Polsat Go (310,4 tys.), natomiast WP Poczta jest przed Nową Pocztą Interia (886,5 tys.), pocztą o2 (767,9 tys.) i Onet Pocztą (677,8 tys.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji