Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w październiku z serwisów Google skorzystało 16,99 mln użytkowników z Polski. Liczba real users tych witryn wzrosła tym samym o ok. 510 tys. w porównaniu do września, a ich zasięg procentowy – o 0,75 proc.
Kolejne w zestawieniu grupy stron zanotowały nieznaczne wzrosty liczby użytkowników – Onet.pl o ponad 100 tys., a nasza-klasa.pl o ok. 50 tys. Natomiast witryny Wirtualnej Polski odwiedziło prawie 200 tys. real users więcej niż miesiąc wcześniej, dzięki czemu przekroczyły one poziom 12 mln RU i zbliżyły się do stron nasza-klasa.pl.
Z kolei serwisy należące do Gazeta.pl przyciągnęły ponad 300 tys. użytkowników więcej niż we wrześniu. W ten sposób awansowały na piąte miejsce, wyprzedzając strony Allegro.pl, które odwiedziło niecałe 100 tys. real users więcej niż miesiąc wcześniej. Natomiast YouTube zyskał aż 450 tys. użytkowników z Polski, dzięki czemu wysunął się w zestawieniu przed serwisy Interia.pl.

Facebook zwiększył swój zasięg w Polsce o niecałe 600 tys. real users. Jeszcze większy wzrost liczby użytkowników w naszym kraju – wynoszący prawie 750 tys. – osiągnęły w październiku strony Mozilli. W czołowej dwudziestce zestawienia pojawiły się dobreprogramy.pl.
W rankingu witryn objętych audytem site-centric tak jak we wcześniejszych miesiącach czołowe miejsca zajmują największe polskie portale horyzontalne i Allegro. Serwisy Axel Springer zyskały w porównaniu do września prawie 100 tys. użytkowników, dzięki czemu wyprzedziły strony należące do Polskapresse.
Zasięg domeny google.pl w Polsce zdecydowanie przekroczył 16 mln real users. Ten adres, podobnie jak google.com, odwiedziło po ok. 500 tys. użytkowników więcej niż we wrześniu. Z kolei onet.pl zyskał ponad 200 tys. real users, a nk.pl straciła ok. 150 tys. RU. W zestawieniu pojawiło się chomikuj.pl. które odwiedziło ponad 4 mln użytkowników.

Serwisy Allegro.pl zanotowały prawie 300 mln odsłon więcej niż we wrześniu – przy wzroście liczby real users wynoszącym niecałe 100 tys. Natomiast użytkownicy witryn Onet.pl wykonali w nich ok. 150 mln odsłon więcej niż miesiąc wcześniej, a na stronach Gazeta.pl ten wzrost wyniósł ok. 100 mln.
W październiku polscy internauci dłużej korzystali z czołowych serwisów niż we wrześniu. W zestawieniu tak jak miesiąc wcześniej liderują strony Onet.pl – zarówno pod względem całościowego czasu spędzonego na nich przez użytkowników, jak i średniego czasu na jednego real usera. Największy wzrost odnotowały serwisy Eurozetu – o prawie 1,4 mln godzin łącznego czasu oraz o godzinę i prawie 50 minut czasu przypadającego na jednego użytkownika.
Z Gadu-Gadu korzystało minimalnie mniej użytkowników niż miesiąc wcześniej. Za to Skype zyskał w Polsce prawie 300 tys. real users, dzięki czemu zdecydowanie wyprzedził Windows Media Playera. Zasięg Winampa w porównaniu do września spadł o niecałe 200 tys. RU, natomiast z Ipli skorzystało ponad 200 tys. użytkowników więcej.

* w zestawieniu uwzględniono tylko audytowane części grup witryn i witryn niezgrupowanych ** aktywne programy oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w badanym miesiącu
Liczebność próby: N= 15 087. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.











