Od kwietniowych wyników badania Megapanel PBI/Gemius dane o ruchu w sieci podzielono na pochodzące z urządzeń mobilnych oraz niemobilnych. Aktywności na telefonach umożliwiających łączenie się z siecią oraz tabletach - jako urządzeniach przenośnych – prezentowane są nie tylko, jak przez ostatni rok, pod względem liczby odsłon krajowych mobilnych (i ich udziału procentowego we wszystkich odsłonach krajowych), lecz również pod względem czasu krajowego mobilnego i cookies krajowych mobilnych.
Dane pochodzą tylko z witryn objętych audytem site-centric, dlatego zestawienie nie dotyczy m.in. Google’a, Facebooka, YouTube’a i NK.pl.
W kwietniu br. najwięcej krajowych odsłon mobilnych zanotowały strony Wirtualnej Polski i Orange, które wyprzedziły witryny Onetu o 25,5 mln odsłon. Te dwa portale zdecydowanie przodują pod tym względem - kolejne w zestawieniu Grupa Gazeta.pl (do której przestał być doliczany ruch m.in. z Photoblog.pl notujący w kwietniu 24 mln odsłon mobilnych) i Grupa Allegro - WP zanotowały prawie dwa razy mniej odsłon niż Grupa Onet.

Z kolei najwięcej czasu krajowego na urządzeniach mobilnych miały w kwietniu br. strony Onetu - 3,3 mln godzin, o prawie 400 tys. więcej niż Wirtualna Polska i Orange. Grupa Onet lideruje też pod względem liczby krajowych cookies mobilnych - zanotowała ich 4,55 mln, o 235 tys. więcej od WP i Orange.











