Informacje, publicystyka, media
Czołowe serwisy informacyjne zanotowały w maju spadki popularności w porównaniu z kwietniem, kiedy ze względu na katastrofę smoleńską użytkownicy częściej z nich korzystali. Witryny Onet.pl z tej kategorii straciły ponad 1 mln real users i 200 mln odsłon, strony Gazeta.pl – niecałe 800 tys. użytkowników, a witryny Wirtualnej Polski – niespełna 700 tys.
Kultura, rozrywka
Liderujący w tej kategorii YouTube zyskał w porównaniu z kwietniem prawie 200 tys. real users. Z kolei serwisy rozrywkowe Onet.pl straciły ponad 400 tys. użytkowników i 200 mln odsłon.
Motoryzacja
otomoto.pl cieszyło się w maju podobną popularnością jak miesiąc wcześniej. Serwisy motoryzacyjne Onet.pl odwiedziło ok. 250 tys. użytkowników mniej, natomiast strony Wirtualnej Polski z tej kategorii – ponad 50 tys. real users więcej.

Budownictwo i nieruchomości
Czołowe serwisy z tej kategorii zanotowały w maju lepsze wyniki niż w kwietniu. Strony Gazeta.pl odwiedziło ponad 150 tys. użytkowników więcej, witryny Muratora – ponad 200 tys. więcej, a otodom.pl – 50 tys. więcej. Natomiast liderem pod względem liczby odsłon pozostały serwisy budownicze Polskapresse.
Edukacja
Wikipedię odwiedziło w maju prawie 450 tys. internatów mniej niż w kwietniu, za to serwisy edukacyjne Google – 200 tys. więcej. Natomiast witryny edukacyjne Onet.pl mimo nieznacznego spadku liczby użytkowników zanotowały wzrost ilości odsłon o prawie 4,5 mln.
Erotyka
redtube.com zyskał w porównaniu z kwietniem 50 tys. internautów. Za to livejasmin.com odwiedziło ponad 300 tys. użytkowników mniej, przez co serwis spadł z drugiego miejsca na piąte.
Sport
Serwisy sportowe Onet.pl awansowały na pierwsze miejsce, wyprzedzając witryny Wirtualnej Polski z tej kategorii. Obie grupy stron zanotowały nieznaczne spadki liczby użytkowników, za to wzrosty ilości odsłon.

E-commerce
Serwisy Allegro.pl i nokaut.pl cieszyły się mniej więcej taką samą popularnością jak w kwietniu. Natomiast strony e-commerce Onet.pl zyskały prawie 200 tys. użytkowników, dzięki czemu wyprzedziły aukcjoner.pl.
Styl życia
Liderujące w tej kategorii serwisy Onet.pl i o2.pl zyskały prawie po 100 tys. użytkowników, a strony lifestylowe Wirtualnej Polski – ponad 750 tys. Wszystkie te grupy witryn zanotowały spore wzrosty liczby odsłon – serwisy WP o 125 mln.
Turystyka
Czołowe witryny z tej kategorii cieszyły się wyższą popularnością niż w kwietniu. Serwisy turystyczne Onet.pl zyskały prawie 200 tys. użytkowników, rozklad-pkp.pl – ponad 100 tys., a strony turystyczne Wirtualnej Polski – ponad 350 tys. Wzrosty przeważają również wśród pozostałych witryn z tej kategorii.
Firmowe
Strony Microsoftu odwiedziło prawie 900 tys. internautów mniej niż w kwietniu, ale awansowały one na pierwsze miejsce w tej kategorii. Wynika to z faktu, że witryny Mozilli zanotowały aż 3,8 mln real users mniej niż miesiąc wcześniej.

Nowe Technologie
Witryny technologiczne Interia.pl przyciągnęły ponad 100 tys. internautów więcej niż w kwietniu. Natomiast serwisy Wirtualnej Polski zyskały ponad 350 tys. użytkowników, dzięki czemu awansowały na trzecie miejsce, wyprzedzając strony Onet.pl. Te ostatnie straciły w porównaniu z kwietniem ponad 200 tys. real users, ale zanotowały przy tym nieznaczny wzrost liczby odsłon.
Praca
Serwisy rekrutacyjne Gazeta.pl utrzymały popularność z kwietnia, awansując na pierwsze miejsce zestawienia. Natomiast strony Wirtualnej Polski z tej kategorii straciły prawie 400 tys. real users i 6,5 mln odsłon, przez co spadły na trzecią pozycję.
Społeczności
nasza-klasa.pl zanotowała ok. 140 tys. użytkowników mniej niż w kwietniu. Za to Facebook zyskał prawie 850 tys. real users, dzięki czemu awansował na drugie miejsce w tej kategorii.

Mapy i lokalizatory
Serwisy Google z tej kategorii odwiedziło prawie 700 tys. internautów więcej niż w kwietniu. Zumi.pl zyskał niecałe 200 tys. użytkowników, a targeo.pl – ponad 100 tys.
Hosting
home.pl straciło w porównaniu z kwietniem ponad 300 tys. użytkowników, przez co spadło na drugie miejsce. Na pozycję lidera awansowały serwisy hostingowe Interia.pl, które odwiedziło 100 tys. internautów więcej niż miesiąc wcześniej.
Publiczne
Serwis europa.eu odwiedziło dwa razy więcej polskich internautów niż miesiąc wcześniej, dzięki czemu przeskoczył on z dwunastego na pierwsze miejsce. Z zestawienia wypadła liderująca w kwietniu strona prezydent.pl, za to pojawiła się w nim witryna bronislawkomorowski.pl.
Wyszukiwarki i katalogi
Wyszukiwarki i katalogi Google straciły w porównaniu z kwietniem ok. 200 tys. polskich internautów. Zajmujący piąte miejsce ask.com zdecydowanie przekroczył poziom 2 mln real users, a znajdujący się w drugiej połowie zestawienia filestube.com zbliżył się do poziomu 1 mln.

Biznes
Serwisy biznesowe Onet.pl i Money.pl odwiedziło po ok. 250 tys. użytkowników mniej niż w kwietniu. Mimo to obie grupy witryn zanotowały nieznaczne wzrosty liczby odsłon. Portal Wirtualnemedia.pl odwiedziło w maju ponad 420 tys. internautów.











