W marcu br. Megastrzal.pl odwiedziło 2,74 mln internautów, o 170 tys. więcej niż Demotywatory.pl i o 280 tys. więcej niż Kwejk.pl - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Megastrzal.pl i strony z Grupy Kwejk (oprócz Kwejk.pl - także m.in. Sadistic.pl i Jebzdzidy.pl), tak samo jak kilka innych witryn, nie są objęte w badaniu audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani jak dużo czasu spędzają w nich internauci.
Objęte tym audytem Demotywatory.pl miały w marcu 2,57 mln użytkowników, 140 mln odsłon i 66:02 minuty przypadające na przeciętnego użytkownika. Podobny średni czas na użytkownika - 65:16 minuty - zanotowały Besty.pl (przy 1,13 mln użytkowników i 52 mln odsłon), a nieco mniejszy dwa serwisy należące do Grupy Demotywatory: Mistrzowie.org - 56:44 minuty (przy 589 tys. użytkowników i 19,2 mln odsłon) oraz Komixxy.pl - 50:02 minuty (przy 351,9 tys. użytkowników i 11,2 mln odsłon). Z kolei na Joemonster.org (też wchodzącym w skład Grupy Demotywatory) każdy z 1,09 mln internautów spędził aż 84:50 minuty, wykonując 93,8 mln odsłon.

Na Jeja.pl przeciętny użytkownik spędził 30:57minuty, na Fishki.pl (Grupa Interia) - 20:25 minuty, a na Komediowo.pl (Grupa Wirtualna Polska), Kobietanaj.pl i Bebzol.pl - po kilkanaście minut.
Trzy czołowe serwisy zanotowały 2,5-2,7 mln użytkowników, sześć kolejnych - 1-1,5 mln, cztery - 500-800 tys., natomiast siedem - 200-400 tys.
Rok wcześniej Megastrzal.pl nie został jeszcze uwzględniony w wynikach Megapanelu. Natomiast Demotywatory.pl miały 589 tys. użytkowników i 22 mln odsłon więcej niż w marcu br., co oznacza spadki o 18,7 i 13,6 proc.
Z kolei Aleniefart.pl (działający wcześniej pod adresem Niefart.pl) stracił w skali roku aż 1,11 mln użytkowników (to spadek o 64,8 proc.), a Besty.pl - 730,8 tys. (39,3 proc. w dół). Joemonster.org zanotował o 185,5 tys. użytkowników i 27,6 mln odsłon mniej niż w marcu ub.r. (to w dół o 14,5 i 22,7 proc.), Komixxy.pl - o 209,3 tys. użytkowników i 20,2 mln odsłon mniej (spadki o 36,3 i aż 64,3 proc.), Kobietanaj.pl - o 208,7 tys. użytkowników mniej (46,5 proc. w dół), a Bebzol.com - o 236,1 tys. użytkowników i 3,6 mln odsłon mniej (50,4 i 42,4 proc. w dół).

W każdym z serwisów objętych audytem site-centric użytkownicy spędzili średnio zdecydowanie mniej czasu niż rok wcześniej. Najmocniej - o 47 minut, czyli prawie 50 proc. - zmalał ten wskaźnik na Komixxy.pl.
Komediowo.pl zyskało w skali roku 456,1 tys. użytkowników i 17,1 mln odsłon (to wzrosty o 62,6 i 41,9 proc.), Jeja.pl - 375,6 tys. użytkowników (34 proc. w górę), tracąc przy tym 2,1 mln odsłon (6,1 proc. w dół), natomiast Wikia.com zyskała 211,2 tys. użytkowników (26,1 proc. w górę).
Na drugiej podstronie analiza wyników czołowych serwisów w ciągu ostatnich lat.
Megastrzal.pl po raz pierwszy w wynikach Megapanelu pojawił się w sierpniu ub.r., kiedy odwiedziło go 363,1 tys. internautów. W październiku miał już 481,2 tys. użytkowników, od listopada do stycznia - po ok. 1-1,2 mln. Zdecydowanie najlepsze wyniki osiągnął w lutym i marcu br. - odpowiednio 2,49 mln i 2,74 mln użytkowników.

Społecznościowym zapleczem Megastrzal.pl jest facebookowy fanpage Żulosutra, który ma ok. 490 tys. użytkowników.
Z kolei Aleniefart.pl (wcześniej działający jako Niefart.pl) błyskawiczny wzrost odwiedzalności osiągnął pod koniec 2012 roku. W listopadzie miał 416,8 tys. użytkowników, w grudniu - już 1,98 mln, a w styczniu 2013 roku - aż 3,35 mln, co pozostaje jego rekordowym wynikiem. Potem z miesiąca na miesiąc notował gwałtowne zmiany odwiedzalności. Natomiast na początku br. zanotował ogromny spadek - jeszcze w grudniu ub.r. miał 2,91 mln użytkowników, w styczniu br. - 1,45 mln, a w lutym - zaledwie 87,7 tys.
Demotywatory.pl rekordowe zasięgi w ostatnim roku zanotowały w kwietniu i listopadzie ub.r., kiedy witrynę odwiedziło o prawie 3,4 mln internautów. W marcu i październiku ub.r. serwis zanotował po ponad 160 mln odsłon, natomiast od maja do sierpnia ub.r. i w lutym br. - poniżej 130 mln.

Średni czas, który w serwisie miesięcznie spędza każdy użytkownik, zdecydowanie najwyższy był w marcu ub.r. - ponad 93 minuty. W kolejnych trzech miesiącach ten wskaźnik wynosił po ok. 74 minuty, a potem zmalał poniżej 70 minut, by w lutym br. wynieść tylko 60 minut.
Kwejk.pl najwyższy zasięg osiągał w pierwszej połowie 2012 roku, z rekordowymi 4,38 mln użytkowników w maju. W drugiej połowie tego roku serwis zanotował duży spadek i we wrześniu miał już tylko 2,76 mln użytkowników, natomiast w lutym i marcu ub.r. - po 2,43 mln użytkowników, co jest najniższym jak do tej pory wynikiem, do którego witryna ponownie zbliżyła się w marcu br.











