Serwisy z memami i innymi zabawnymi treściami szczyt popularności przeżywały na początku minionej dekady. Wtedy czołowe z takich witryn odwiedzało nawet powyżej jednej piątej polskich internautów. Potem było już tylko gorzej.
Przykładowo Kwejk.pl w styczniu 2012 roku zanotował 4,33 mln użytkowników i 22,59 proc. zasięgu, w marcu 2015 roku miał już tylko 2,01 mln odwiedzających (a także 235,8 mln odsłon krajowych oraz 2 godziny, 20 minut i 4 sekundy średniego czasu korzystania), natomiast w lipcu 2019 roku - 800 tys. użytkowników i 47,4 mln odsłon (wszystkie dane z Mediapanelu).
Wydawca Kwejka i Jbzd zarabia mniej z reklam
Jak jest teraz? W lipcu br. Kwejka odwiedziło 778,1 tys. internautów (co dało 2,62 proc. zasięgu), spędzając średnio po 5 minut i 30 sekund.

Duży spadek widać też w wynikach finansowych firmy Cube Investments, do której należą Kwejk i Jbzd. W 2015 roku wypracowała 5,95 mln zł przychodów, rok później – już tylko 4,53 mln, a w 2019 r. – 3,28 mln. Natomiast w 2022 r. jej wpływy zmalały poniżej 3 mln zł (2,88 mln), a w 2023 r. wyniosły 2,53 mln.
W 2024 roku nastąpił dalszy spadek: o 23,9 proc. do 1,92 mln zł. Stanowiące zdecydowaną większość przychody reklamowe poszły w dół z 2,12 do 1,49 mln zł. Do tego doszło w ub.r. 107,1 tys. zł z wynajmu samochodu i 331,3 tys. z usług pozostałych, wobec odpowiednio zera i 317 tys. rok wcześniej.
Kolejna strata
Wydatki operacyjne Cube Investments zmalały dużo słabiej od przychodów – o 10 proc. do 2,1 mln zł. Koszty usług obcych zmniejszyły się z 2,11 do 1,9 mln, a te na amortyzację – ze 126,4 do 114,4 tys.

W konsekwencji rentowność firmy poszła w dół poniżej zera: na poziomie sprzedażowym brutto ze 193,7 tys. zł zysku do 177,7 tys. straty, a w ujęciu brutto i netto – ze 161,5 tys. zysku do 183,1 tys. straty.
Poprzednio spółka ujemną rentowność netto zanotowała w 2022 roku (249,4 tys. zł). W 2020 roku jej strata netto wyniosła 281 tys., a rok wcześniej – 984,2 tys.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023











