„The New York Times” jest od kilku lat największym prymusem wśród światowych wydawców prasowych udowadniając, że możliwa jest udana transformacja cyfrowa dziennika połączona z rosnącą liczbą czytelników online.
Ostatni przykład to wyniki z pierwszego kwartału 2020 r., w którym „The New York Times” zdobył rekordową liczbę 587 tys. cyfrowych subskrybentów. W kwietniu łączna liczba prenumeratorów gazety przekroczyła 6 mln. Wydawca zanotował niewielki wzrost przychodów, jednak zysk operacyjny zmalał w wyniku kurczącego się rynku reklamy prasowej.
Meredith Kopit Levien zamiast Marka Thompsona
„New York Times” zawdzięcza w ostatnich latach rynkowy sukces w dużej mierze Markowi Thompsonowi, byłem dyrektorowi w BBC, który kieruje amerykańskim dziennikiem od 2012 r.
Teraz jednak wydawca gazety, koncern The New York Times Company zapowiedział że Thompson opuści zajmowane przez siebie stanowisko i odejdzie z firmy.

Czytaj więcej: Felietonistka "New York Timesa" Bari Weiss odchodzi i zarzuca gazecie, że dogmaty zastąpiły w niej debatę
Dokładnych przyczyn decyzji o zmianach w kierownictwie „NYT” nie podano. Thompson w komunikacie ograniczył się do stwierdzenia, że jego misja w wydawnictwie dobiegła końca, a dziennik jest na prostej drodze do zostania jednym ze światowych liderów na cyfrowym rynku wydawania prasy.
Jak informuje NYT Company w miejsce Thompsona szefową wydawnictwa i „NYT” zostanie Meredith Kopit Levien, która od 2017 r. jest dyrektor firmy ds. operacyjnych. Kopit Levien rozpoczęła pracę w NYT Company w 2013 r., w pierwszych latach zajmowała się segmentem pozyskiwania reklam przez wydawcę.
Kopit Levien ma objąć swoje nowe obowiązki z początkiem września 2020 r. Do jej podstawowych zadań będzie należała dalsza ekspansja „NYT” na rynku cyfrowym, menedżerka znajdzie się też w składzie zarządu wydawnictwa. Mark Thompson nie zdradził na razie swoich dalszych planów zawodowych.












