"Ważnym elementem rozwoju jest rozszerzanie form dostawy (odtego roku współpracujemy z siecią X-press Couriers, od wrześniarównież z Ruchem, pracujemy nad nową usługą InPost i płatności(wdrażamy PayByNet)" - powiedziała Bogdańska. We wrześniu spółkaotworzyła piąty punkt odbioru przesyłek.
Merlin.pl chce kontynuować strategię, zgodnie z którą sklep mabyć dedykowany klientom poszukującym towarów ze średniej i wyższejpółki. Czarnowska dodała, że spółka będzie rozwijała sięorganicznie, pozyskując do współpracy partnerów oferującychkomplementarne produkty, poszerzające jego ofertę. Firma oczekuje,że polski rynek e-commerce nadal będzie się szybko rozwijał.
"Merlin.pl dzięki przeprowadzonej w ubiegłym roku reorganizacji(wspólnie z Infovide Matrix) i działaniom marketingowym nie odczuwaefektów spadku koniunktury na rynku handlu, które w sposóbnegatywny mogłyby wpłynąć na wyniki i kondycję finansową firmy. W Ipołowie roku w stosunku do 2008 roku wynik brutto wzrósł o 74%, aplanowany wynik na poziomie EBIDTA zostanie poprawiony o ponad 8mln zł w całym 2009 roku. Spodziewamy się zrealizować w tym rokuzałożone plany sprzedażowe" - powiedziała Bogdańska.

W I połowie roku przychody Merlin.pl wzrosły o 11% wobecanalogicznego okresu ubiegłego roku, a plan sprzedażowy na okresświąteczny jest zbliżony do ubiegłorocznego.
W 2008 r. spółka miała 95,5 mln zł przychodów wobec 83,0 mln złrok wcześniej, ale strata netto powiększyła się do 10,1 mln złwobec 9,8 mln zł w 2007 r. Strata była związana z inwestycjami winfrastrukturę i kosztami restrukturyzacji. Spółka nie zakładaupublicznienia.











