Facebook już ponad dwa lata temu zapowiadał integrację możliwości komunikacyjnych platform wchodzących w skład firmowego ekosystemu. W połowie 2019 r. firma ogłosiła, że w pierwszej kolejności ułatwi komunikację użytkowników Instagrama i Messengera.
Z kolei rok temu Facebook wprowadził rozwiązanie, dzięki któremu możliwe jest przesyłanie wiadomości z Instagrama do komunikatora Messenger w rozmowach prywatnych. Firma podkreśla, że opcję tę aktywowało ponad 70 proc. kwalifikujących się użytkowników.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/promowanie-nienawisci-facebook-dla-reklamodawcow-licza-sie-zasiegi-i-konwersja ##
Jak działają rozmowy grupowe w Messengerze i Instagramie
Teraz Facebook ogłosił, że rozszerza komunikację cross-app o rozmowy grupowe. Dzięki tej aktualizacji możliwe będzie rozpoczynanie grupowego czatu, w którym uczestniczyć będą mogli równocześnie użytkownicy zarówno Messengera, jak i Instagrama. Pozostanie przy tym możliwość personalizacji czatu, np. za pomocą motywów.

Ponadto, do Instagrama oraz wyżej opisanych wspólnych czatów grupowych w Instagramie i Messengerze, Facebook wprowadza - znaną z Messengera - możliwość przeprowadzania ankiet.
W rozmowach grupowych, tak jak w prywatnych, będzie wyświetlać się także kontrolka informująca, że ktoś właśnie pisze wiadomość.

Facebook wprowadza też trzy nowe motywy do Messengera i zintegrowanych czatów. Są to Cottagecore, J Balvin i Astrology art suite.
Firma Marka Zuckerberga ogłosiła też rozszerzenie funkcjonalności Watch Together, pozwalającej na wspólne oglądanie filmów. Teraz będzie to możliwe także na Instagramie.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/facebook-walczy-o-mlodych-uzytkownikow-nawet-o-przedszkolakow,7170111022143105a ##

W drugim kwartale br. Facebook osiągnął wzrost przychodów o 56 proc. do 29,08 mld dolarów i zysku netto z 5,18 do 10,39 mld dolarów. Koncern zaznaczył, że w drugim półroczu tempo wzrostu jego wyników może znacząco spaść.
Z należących do koncernu platform Facebook, Instagram i WhatsApp w zeszłym kwartale przynajmniej raz w miesiącu skorzystało 3,51 mld użytkowników, wobec 3,14 mld rok wcześniej. Liczba internautów korzystających z samego Facebooka zwiększyła się z 2,7 do 2,89 mld.











