Aplikacja Messenger Kids została po raz pierwszy przedstawiona przez Facebooka w 2017 r. Jest to platforma komunikacyjna przeznaczona dla dzieci w wieku od 6 do 13 lat stanowiąca rodzaj odpowiednika komunikatora Messenger przeznaczonego dla dorosłych internautów.
70 nowych krajów
Messenger Kids jest aplikacją, która ma z jednej strony pozwalać dzieciom na bezpieczne kontaktowanie się online z rodziną i przyjaciółmi, z drugiej zaś dawać rodzicom kontrolę nad tym z kim i w jaki sposób komunikują się ich dzieci.
W momencie startu Messenger Kids była dostępna jedynie w Stanach Zjednoczonych. W 2018 r. wprowadzono ją do kilku innych krajów, m.in. Kanady, Meksyku i Tajlandii.
Teraz Facebook poinformował o wprowadzeniu Messenger Kids na 70 nowych rynków na świecie, m.in. do Australii, Argentyny, Brazylii, Kolumbii i Indii.

Jak dowiedziały się Wirtualnemedia.pl w polskim oddziale Facebooka rozszerzenie dostępności Messenger Kids na nowe rynki nie obejmuje ani Polski, ani żadnego z krajów europejskich. Na razie nie wiadomo w jakim terminie z aplikacji będą mogli korzystać użytkownicy w naszym kraju.
Większa swoboda dla dzieci
Wraz z rozszerzeniem dostępności Messenger Kids Facebook wprowadził w aplikacji kilka nowych rozwiązań, które jak twierdzi zostały opracowane na podstawie sugestii dotychczasowych użytkowników platformy.

Zmiany polegają przede wszystkim na zwiększeniu swobody w korzystaniu z aplikacji przez dzieci. W nowej wersji Facebook Kids rodzice czy opiekunowie nie będą musieli udzielać zgody za każdym razem gdy dziecko zechce dodać do znajomych kolejną osobę, ani też kiedy samo zostanie zaproszone.
Nie zmienia to jednak faktu, że dorośli będą nadal mieli pełną kontrolę nad aktywnością dzieci w Messenger Kids mogąc m.in. blokować konkretne znajomości dziecka oraz śledzić treści wymieniane z innymi przez podopiecznego.
W Messenger Kids dzieci zyskały także większe możliwości tworzenia i prowadzenia grup, zostały jednak wprowadzone w tym rozwiązaniu mechanizmy zabezpieczające. Jednym z nich jest fakt, że po zaproszeniu dziecka do konkretnej grupy jego rodzice otrzymają w tej sprawie komunikat z prośbą o wyrażenie zgody na udział dziecka w danej społeczności.

W IV kwartale 2019 r. Facebook osiągnął wzrost przychodów o 25 proc. do 21,08 mld dolarów oraz zysku netto z 6,88 do 7,35 mld dolarów. W skali miesiąca ze wszystkich platform koncernu korzysta 2,89 mld internautów, a z samego Facebooka - 2,5 mld.











