Metamorfoza miesięcznika "Claudia"

Kolejny etap rozwoju miesięcznika "Claudia"

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Miesięcznik "Claudia" od wydania październikowego (na rynku 17 września 2004) ponownie zmienia szatę graficzną i zawartość merytoryczną pisma.

- Nie zmieniamy poradniczego charakteru naszego flagowego magazynu, ale chcemy, aby nasz miesięcznik był jeszcze bardziej nowoczesny i praktyczny. "Claudia" nie zmienia swej grupy celowej (kobiety 20-45 lat, wykształcenie wyższe i średnie, mieszkanki miast od 100 do ponad 500 tyś. mieszkańców, dochody: 1.800 do ponad 3.000PLN netto/miesiąc/gospodarstwo domowe), ale tylko odpowiada na wciąż rosnące oczekiwania swych czytelników. Głównym celem strategii Wydawnictwa G+J Polska jest zawartość redakcyjna magazynów. Ta polityka jest konsekwentnie  przez nas realizowana. Uważamy, że na bardzo trudnym i konkurencyjnym rynku inwestycje w polepszanie jakości samego produktu są niezbędne - powiedziała Magdalena Malicka, nowy Wydawca Kobiecych Magazynów Poradniczych G+J Polska.

Od nowego numeru zdecydowano się odświeżyć szatę graficzną "Claudii". Layout jest teraz bardziej przejrzysty, dynamiczny i nowoczesny. Nowa "Claudia" ma dziesięć stałych działów: Moda, Wydarzenia i Ludzie, Teraz Uroda, Twoje Zdrowie, Lepsze Życie, Temat Miesiąca, Nasze Uczucia, Smaczna Kuchnia, Ładny Dom, Rozrywka i Relaks.Poszczególne działy magazynu zostały wyraźnie zaznaczone:  każdy z nich ma swoją wewnętrzną "okładkę", a strony zaznaczone są belką w kolorze przypisanym do danego działu. Dzięki temu, struktura pisma ma być bardziej przejrzysta, a nawigacja po piśmie łatwiejsza.

Wiele działów ma stałe nowe rubryki, np. w dziale Zdrowie - rubryka Zdrowie dziecka, w Urodzie - rubryka Zabiegi,  Kuchnia - rubryka Szkoła kulinarna.

- W styczniu br. w "Claudii" pojawił się jako integralna część magazynu, specjalny 36-stronicowy dodatek "Twój Poradnik". Cieszył się on takim zainteresowaniem czytelników, że zdecydowaliśmy się wraz z nową "Claudią" wydać "Claudię Twój Poradnik" jako osobny 36-stronicowy grzbiet. Wszystkie poradnikowe tematy znalazły swoje miejsce w poszczególnych działach, wzbogacając "Claudię" o cenne rady i praktyczne wskazówki. Pierwszy numer dodatku poświęcony jest w całości szybkiej i taniej kuchni, proponuje czytelnikom ponad 100 łatwych przepisów na smaczne potrawy. Dodatek będzie się ukazywać w cyklu miesięcznym jako numer specjalny "Claudii" z bardzo atrakcyjną dla czytelników ceną 1 zł. Co miesiąc monotematyczne dodatki będą poświęcone różnym praktycznym tematom - powiedziała Magdalena Malicka.

"Claudia" i "Claudia Twój Poradnik" będą promowane w TV (TVP, TVN, Polsa, TV4, TVN7), radiu (Radio ZET, RMF i PR Pr3) oraz na łamach pozostałych pism G+J Polska (naj, Gala, Glamour, National Geographic, Focus, Rodzice, Moje Mieszkanie i Moje Gotowanie). W/w kampania promocyjna będzie znacznie silniejsza niż to miało miejsce do tej pory. Nowa kreacja telewizyjnego spotu "Claudii" oraz dodatku "Claudia Twój Poradnik" została opracowana przez dział marketingu G+J oraz studio Badi Badi. Media zaplanował i kupił Starcom. Cena magazynu (4,90zł) oraz objętość (148 stron) pozostają bez zmian. Nakład "Claudii" 10/04 wynosi 800.000 egzemplarzy; w tym wzrósł o 40% nakład wydania bez gadżetu.

Ostatnie wyniki sprzedaży "Claudii" potwierdzają jej pozycję lidera na rynku miesięczników.  "Claudia" jest najchętniej kupowanym miesięcznikiem kobiecym:  średnia sprzedaż za okres styczeń-maj 2004r. wyniosła 530.149 egz. (ZKDP, styczeń- maj 2004), oraz najchętniej czytanym:  liczba czytelników "Claudii" wynosi 2.896.284 (PBC General (SMG/KRC), COW, styczeń-lipiec 2004, cała populacja n=21.059).

Reklamodawcy doceniają wartość flagowego magazynu G+J Polska, dzięki czemu "Claudia" może pochwalić się największą ilością stron reklamowych w swoim segmencie (257stron, Expert Monitor, styczeń - lipiec 2004, bez autopromocji), oraz pierwszym miejscem pod względem przychodów reklamowych (32.000.000 PLN, Expert Monitor, styczeń - lipiec 2004, bez autopromocji i form specjalnych). Na liście "TOP 20" magazynów o najwyższych przychodach reklamowych, "Claudia" zajmuje czwarte miejsce, tuz po tygodnikach opinii (cf. Załącznik)

"Ten ważny krok w rozwoju naszego flagowego magazynu jest, jak mocno w to wierzę, początkiem znaczących zmian zaplanowanych przez Magdalenę Malicką, nowego Wydawcę Kobiecych Magazynów Poradniczych G+J Polska. Wierzę, że w/w zmiany wprowadzone przez Magdę Malicką wraz z Redaktor Naczelną i zarazem Wydawcą Odpowiedzialnym "Claudii" Ewą Kacprzycką, przy silnym wsparciu Dyrektora Kreatywnego G+J Michała Piekarskiego, okażą się sukcesem rynkowym. Jestem dumny z pracy całego zespołu redakcji i marketingu "Claudii" (powiedział Oliver Voigt, Prezes G+J Polska)

- Chciałabym podziękować wszystkim osobom zaangażowanym w proces zmian "Claudii", a zwłaszcza Redaktor Naczelnej Ewie Kacprzyckiej, Dyrektorowi Kreatywnemu Michałowi Piekarskiemu, Dyrektorowi Artystycznemu "Claudii" Markowi Dzwonkowskiemu, Dyrektorowi ds. Wydawniczych Renacie Sieroń, całej Redakcji "Claudii" oraz zespołowi Marketingu i Reklamy naszego flagowego magazynu - powiedziała Magdalena Malicka.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów