Metawersum to idea rozpropagowana pod koniec zeszłego roku przez Facebooka, który ogłosił, że zmienia nazwę korporacyjną na Meta. Jednocześnie Mark Zuckerberg zaprezentował jak będzie można korzystać z metawersum - projektu opartego na wirtualnej rzeczywistości, który ma jego zdaniem być następcą mobilnego internetu. Metawersum ma stanowić inną jakość niż gry w środowisku VR, które znamy obecnie. Ma to być alternatywna rzeczywistość, w której użytkownicy otrzymają możliwość funkcjonowania na różnych poziomach aktywności posługując się awatarami.
Od tego czasu w projekty związane z metawersum angażują się kolejne firmy. Jak się okazuje, idea generuje także coraz więcej ofert pracy.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/metawersum-facebook-mark-zuckerberg-meta-biznes-reklama,7170053105608833a ##

Jak podaje amerykański Business Insider, sam koncern Meta, do którego należy Facebook, publikuje obecnie 103 oferty zatrudnienia na stanowiska związane z metawersum. Zresztą już wcześniej firma zapowiedziała, że w związku z nową koncepcją w ciągu najbliższych pięciu lat zatrudni w Europie 10 tys. osób.
W branży technologicznej podobne oferty pracy zamieszczają też takie duże firmy jak Microsoft, Roblox czy Amazon.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/carrefour-metaverse-the-sandbox-wirtualny-swiat,7170041079933057a ##
Microsoft poszukuje pracowników na takie stanowiska jak senior design strategist, 3D environment art manager, czy principle UX strategist. W opisie każdej z tych ofert znajduje się odwołanie do metawersum. Hasło "metaverse" pojawia się również przy każdej z 288 ofert pracy, jakie aktualnie publikuje operator platformy gamingowej Roblox.

Na rozwój w obszarze metawersum stawiają też giganci z innych branż, jak medialna czy modowa. Business Insider wymienia tutaj marki Disney, Gucci i Nike, które również rekrutują osoby na stanowiska związane z metawersum.











