“Metro” docenione jako gazeta dla młodych ludzi

Dziennik „Metro” (Agora) zdobył główną nagrodę w  konkursie World Young Reader Prize i otrzymał tytuł Young Reader Newspaper of The Year. Jednocześnie gazeta zdobyła pierwsze miejsce w kategorii Public Service za projekt „Piractwo internetowe - za czy przeciw”.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Jury konkursu doceniło zaangażowanie „Metra” w sprawy młodych, zapoczątkowane zmianą linii redakcyjnej w sierpniu 2008 roku. Strategia gazety określona została jako „Total Youth Think”. W uzasadnieniu jury można przeczytać: - Dziennik „Metro” podjął decyzję o przekształceniu się w nowoczesną, ogólnopolską gazetę dla młodych ludzi i wyraźnie odniósł sukces. Tytuł przeanalizował potrzeby i oczekiwania swoich odbiorców, a następnie zrobił wszystko, aby tym potrzebom wyjść naprzeciw - zarówno poprzez zawartość redakcyjną, działania skierowane do studentów, jak i akcje czytelnicze. Udało się!   Główną nagrodę w kategorii Public Service uzyskał projekt „Piractwo internetowe - za czy przeciw”, prowadzony w październiku 2009. Redakcja „Metra” zorganizowała na swoich łamach ogólnopolską debatę z udziałem ekspertów i czytelników, w której wypowiadali się zarówno artyści broniący swojej intelektualnej własności, jak i zwolennicy wolnego internetu. Częścią akcji był też konkurs na vlepki, prezentujące różne punkty widzenia. Kulminacyjnym punktem projektu było spotkanie z udziałem artystów, przedstawicieli wytwórni płytowych, specjalistów od praw autorskich oraz działaczy na rzecz wolnego internetu, którzy we wspólnej debacie poszukiwali rozwiązania problemu piractwa.

- Czujemy się dumni i szczęśliwi, że to, co robimy dla naszych młodych czytelników, doceniane jest przez międzynarodowe gremium - komentuje Joanna Parczyńska, wydawca „Metra”. - To dowodzi, że udaje nam się robić gazetę nie tylko zaangażowaną, ale także na światowym poziomie.

grafika

Nagroda przyznana dziennikowi „Metro” to kolejny laur w międzynarodowym, prestiżowym konkursie. W poprzedniej edycji World Young Reader Prize tytuł uzyskał wyróżnienie jury za projekt „Okrągły Stół 2009”. „Metro” zatriumfowało też w tegorocznej edycji konkursu INMA Award, w którym zdobyło nagrodę główną w kategorii Marketingowe Rozwiązania dla Reklamodawców.

Konkurs World Young Reader Prize organizowany jest przez Światowe Stowarzyszenie Gazet i Wydawców Informacji WAN-IFRA i wyróżnia tytuły prasowe, które zrealizowały najlepsze projekty wpływające na rozwój czytelnictwa wśród młodych. Uroczyste wręczenie nagród odbędzie się podczas World Young Reader Conference w San Francisco, w listopadzie tego roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online