Z Agorą żegna się szef big data i analiz Michał Grabacki, woli pracować w e-commerce

Z Agory odchodzi Michał Grabacki, który odpowiadał m.in. za analizy, obszar big data i produkt e-commerce w "Wyborczej"  - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Wraz z nim z firmą żegna się odpowiedzialna za analizy subskrypcyjne Anna Kotarba. - Zmiany osobowe nie mają wpływu na organizację i efektywność pracy zespołu ani realizowane przez niego projekty – komentuje Nina Graboś, szefowa komunikacji korporacyjnej Agory. Nieoficjalnie wiemy, że za analizy odpowiadać będzie teraz Andrzej Robak.

Jacek Kowalski
Jacek Kowalski
Udostępnij artykuł:

Grabacki dołączył do zespołu Agory w 2020 roku. Przedtem przez niemal cztery lata pracował w Ringier Axel Springer Polska, a w latach 2010-2013 był związany z Burdą.

W "Gazecie Wyborczej" odpowiadał ostatnio za analizy i big data, rozwój produktu reklamowego i e-commerce. Dodatkowe obowiązki przejął we wrześniu 2021 roku, gdy z Agory odeszli Maksymilian Salski (ten drugi odpowiadał za poyskiwanie nowych i utrzymywanie dotychczasowych subskrybentów) oraz Danuta Breguła, dyrektorka strategii subskrypcyjnej „Gazety Wyborczej” (pożegnała się w lutym 2021).

„Kilka ciekawych ofert z e-commerce”

Teraz Michał Grabacki - jak ustaliliśmy - żegna się z firmą. – Tak, faktycznie: odchodzę z Agory. Zdecydowałem się na szukanie czegoś innego. Mam kilka ciekawych ofert z branży e-commerce. Są o tyle interesujące, że - w przeciwieństwie do firm mediowych - są to firmy, gdzie liczy się przede wszystkim wynik i biznes, a ja zawsze byłem na tym skoncentrowany – mówi nam Grabacki.

- Plan jest taki, aby chwilkę odpocząć (w planach mam trzytygodniowe wakacje) i wtedy zdecydować, gdzie się odnajdę - dodaje.

Informację o odejściu Michała Grabackiego potwierdza nam oficjalnie Agora: - Rzeczywiście, z końcem sierpnia br. z Agorą rozstaje się Michał Grabacki. W lipcu br. rozpocznie on przekazywanie dotychczasowych obowiązków jednemu z najbardziej doświadczonych menedżerów w zespole. O tym, kto to będzie, chcemy najpierw poinformować zespół, dlatego nie mogę jeszcze zdradzić personaliów – mówi nam Nina Graboś, szefowa komunikacji korporacyjnej spółki. - Jeśli chodzi o inne zmiany osobowe to nie mają one wpływu na organizację i efektywność pracy zespołu ani realizowane przez niego projekty - zapewnia.

„Inne zmiany osobowe” – to wypowiedzenia, jakie złożyła m.in. Anna Kotarba, główna data scientist, odpowiedzialna za analizy subskrypcyjne. Jak nieoficjalnie się dowiadujemy, we wtorek Agora zdecydowała, że obowiązki Grabackiego jako szefa obszaru analiz obejmie jeszcze w lipcu br. jego dotychczasowy współpracownik, Andrzej Robak.

Odeszła też Joanna Mosiej-Sitek

Także i w tym przypadku wydawca zapewnia, że odejście to nie będzie mieć wpływu na funkcjonowanie firmy: - Trwają zmiany w strukturze "Wyborczej", związane z odejściem Joanny Mosiej-Sitek. Po ich zakończeniu będziemy mogli przekazać informacje o tym, kto przejmie jej obowiązki. Chciałabym jednak podkreślić, iż w każdym z obszarów, który nadzorowała Joanna Mosiej-Sitek działają doświadczone zespoły, w których prace i realizacja założonych celów przebiegają bez najmniejszych zakłóceń – przekazała nam Nina Graboś. Mosiej-Sitek związana była z Agorą przez 14 lat.

Na koniec marca br. „Gazeta Wyborcza” miała 290 tys. subskrybentów cyfrowych, a przychody z subskrypcji i reklam internetowych stanowiły już 43,2 proc. łącznych wpływów dziennika.  Pion prasowy Agory przy wzroście przychodów o 1,3 proc. do 46,9 mln zł zanotował spadek wyniku EBITDA z 5,7 mln zł zysku do 0,5 mln zł straty, bo stronę kosztową mocno obciążyły wyższe wydatki na papier i wynagrodzenia.

Jacek Kowalski
Autor artykułu:
Jacek Kowalski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele