Microsoft najcenniejszą na świecie marką B2B (Top 15)

Microsoft to najcenniejsza marka świata w sektorze business-to-business (B2B) w rankingu BrandZ Top 100 za rok 2016 według Millward Brown.

km
km
Udostępnij artykuł:
Microsoft najcenniejszą na świecie marką B2B (Top 15)

Microsoft zajmuje miejsce nr 3 w globalnej setce marek (Top 100) za rok 2016. W ciągu ostatniego roku Microsoft zwiększył wartość swojej marki o 5%, do poziomu 122 mld USD.

Marka Huawei (nr 11) odnotowała wzrost o 22% po intensywnych inwestycjach w nowe technologie, takie jak np. sieci typu SDN (software-defined networks) oraz rozwiązania w chmurze. Powodzeniem zakończyły się także działania Huawei na rzecz podniesienia świadomości marki w Europie, w tym zawarcie umów z najbardziej znanymi aktorami oraz piłkarzem Lionelem Messim, którzy stali się ambasadorami marki.

Z kolei Accenture (nr 7, +13%) przekształciła się z firmy bazującej na outsourcingu w innowacyjną markę technologiczną dzięki zastosowaniu nowych technologii cyfrowych, w tym cloud computing, technologie mobilne i analityczne. Accenture zyskała także większy udział w rynku dzięki wzmocnieniu swojej globalnej sieci dostaw.

Marka SAP (nr 6, +2%) zaoferowała klientom lepsze doznania (customer experience) dzięki hybrydowej ofercie obejmującej rozwiązania w siedzibie klienta oraz w chmurze.

Wyniki Top 20 świadczą o wyzwaniach, z którymi mierzył się sektor B2B w ostatnim roku – wśród nich była także presja finansowa spowodowana spowolnieniem gospodarczym. Problemy takie jak tempo cyfryzacji, walka o pozyskiwanie utalentowanych pracowników czy zmieniający się profil klientów sektora B2B (46% z nich to obecnie  millennialsi) sprawiają, że trudniej jest zatrzymać klientów, wyróżnić się spośród konkurencji oraz zwrócić na siebie uwagę osób podejmujących decyzję w przedsiębiorstwach. Firmy działające w sektorze B2B, którym udało się zwiększyć swoją wartość, przesunęły punkt ciężkości swoich działań i wykorzystywane zasoby - nie koncentrują się one na rozwijaniu produktów, a zwracają znacznie większą uwagę na budowanie własnych marek i tworzenie niepowtarzalnego customer experience.

Analiza danych z badania BrandZ pokazuje też, że ludzie postrzegają marki sektora B2B jako bardziej odpowiedzialne i lepiej współpracujące niż marki B2C, ale jednocześnie mniej dynamiczne, mniej innowacyjne i słabiej się wyróżniające. Takie postrzeganie odbiło się na wartości tych marek.

grafika

Ranking najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands jest prowadzony przez firmę Millward Brown z grupy WPP. Badanie łączy w sobie wskaźniki wartości marek oparte na wywiadach z ponad 3 milionami konsumentów na całym świecie, które dotyczą tysięcy globalnych marek konsumenckich oraz marek z segmentu business-to-business. Następnie przeprowadzana jest analiza wyników finansowych i biznesowych każdej z firm (na podstawie danych dostarczanych przez Bloomberg i Kantar Retail). Kluczowym elementem przy określaniu wartości marki jest jej postrzeganie przez konsumentów. W rankingu brane są pod uwagę różnice regionalne, ponieważ wskaźniki udziału marek w budowaniu wartości mogą być znacząco odmienne w różnych krajach.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu