Inicjatorami Gdańskich Spotkań PR był Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej i Energa Gdańska Kompania Energetyczna SA. Do zorganizowania pierwszej konferencji zaproszono największe przedsiębiorstwa i instytucje trójmiasta, takie jak: - Elektrociepłownie Wybrzeże SA - Pomorska Spółka Gazownictwa Sp. z o. o. - Komenda Wojewódzka Policji w Gdańsku
Zamierzeniem organizatorów jest rozpoczęcie debaty o kondycji public relations i różnymi formami ich aktywności w przedsiębiorstwach i instytucjach o charakterze użyteczności publicznej.
Wiele polskich instytucji i przedsiębiorstw użyteczności publicznej, które zostały zmuszone stawić czoła nowym realiom rynkowym od lat boryka się z problemami skutecznej polityki informacyjnej i pozyskiwaniem przychylności dla swoich poczynań biznesowych oraz budowania wizerunku firmy przyjaznej, odpowiedzialnej społecznie.

Przedsiębiorstwa i instytucje funkcjonujące od lat w Unii Europejskiej, zdążyły się już – w dużej mierze – uporać z problemami informowania społeczeństwa, kształtowania dobrych relacji z otoczeniem, metodami kreowania odpowiedniego wizerunku, doceniania wagi dobrej reputacji. Stąd obecność na gdańskiej konferencji gości z Francji, Holandii, Szwecji.
Spotkania mają zapoczątkować wymianę doświadczeń pomiędzy polskimi i europejskimi specjalistami, umożliwić rodzimym specjalistom skorzystanie z dobrych i sprawdzonych wzorców.
Organizatorzy liczą, że Gdańskie Spotkania PR wpiszą się na trwale do kalendarza wydarzeń naukowych, oraz staną się płaszczyzną wymiany poglądów i polemik o kierunkach europejskiego public relations.
W trakcie dwudniowej konferencji z referatami wystąpi ponad 20 polskich i zagranicznych przedstawicieli branży PR, będą to m.in.: - Valerie Anne Lencznar - PR Manager ds. Komunikacji w Dyrekcji ds. Europy Kontynentalnej EDF (Francja) - Hans Stoop - rzecznik prasowy komendy policji Rotterdam-Rijnmond (Holandia) - Marek Rybarczyk - agencja Public Profits - Małgorzata Przybylska - rzecznik prasowy PGNiG SA - Martin May - Vattenfall, Vice President, Head of Group Media Relations (Szwecja) - Marek Woźniak - przedstawiciel serwisu internetPR.pl - Grzegorz Kiszluk - redaktor naczelny miesięcznika Brief

Honorowy patronat nad konferencją objęli: - Jolanta Szymanek-Deresz - Szef Kancelarii Prezydenta RP - Mirosław Sawicki - Minister Edukacji Narodowej i Sportu - Donald Tusk - wicemarszałek Sejmu RP - Polskie Stowarzyszenie Public Relations - Rada Miasta Gdańska











