Mieszkanie Marzeń – interaktywna kampania IKEA Kraków

Kto przez tydzień zamieszka w samym centrum Krakowa, w początkowo nieumeblowanym lokalu, który z dnia na dzień będzie zapełniać się wyposażeniem wybranym przez internautów? O tym przekonamy się już 19 września, kiedy zakończy się I etap nowej kampanii wizerunkowej IKEA Kraków. Akcja wystartowała 20 sierpnia i potrwa do 30 września.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Wierzymy, że rozpoczynająca się kampania, zarówno poprzez swoją wieloetapowość jak i wykorzystanie mediów społecznościowych aktywnie zaangażuje mieszkańców Krakowa i regionu, którzy będą mieć głos na wszystkich jej etapach - od wyboru konkursowej pary po aranżację Mieszkania Marzeń. Dzięki połączeniu działań eventowych i interaktywnych chcemy, w niestandardowy sposób, zaprezentować asortyment z nowego katalogu IKEA oraz pokazać, że urządzanie mieszkania to również wspaniała zabawa – mówi Anna Knapik, Kierownik Marketingu IKEA Kraków.

Główny element kampanii to event z pogranicza real life i interactive’u. Jego bohaterami będzie zwyczajna z pozoru para, która musi jednak wykazać się dużą komunikatywnością, otwartością i kreatywnością. W końcu nie każdy ma na tyle odwagi, by przez tydzień mieszkać pod czujnym okiem całego Krakowa – a właśnie to będzie zadaniem konkursowej pary, którą wybiorą internauci.

Pomysł, by para wprowadziła się do nieumeblowanego lokalu, do którego stopniowo napłyną artykuły wyposażenia wnętrz z asortymentu IKEA, ma na celu zachęcenie do zapoznania się z najnowszym katalogiem i pokazanie, że urządzanie mieszkania może być wspaniałą przygodą. Codziennie lokatorzy Mieszkania Marzeń będą udostępniać na videoblogu zdjęcia z wydarzeń oraz publikować posty dotyczące kolejnych elementów wyposażenia, które chcieliby otrzymać. Internauci - za pomocą aplikacji na Facebooku - zagłosują na zestaw mebli, który następnego dnia znajdzie się w Mieszkaniu.

- Kampania, dzięki interaktywnemu mechanizmowi, pozwala nam w nietypowy sposób przedstawić aktualną ofertę IKEA. Biorąc udział w zabawie, internauci zapoznają się z wybranymi propozycjami z najnowszego katalogu, będą mieć wpływ na bieg wydarzeń w Mieszkaniu Marzeń, a ich udział w głosowaniu zostanie dodatkowo nagrodzony – mówi Dominik Gil, dyrektor zarządzający w Grupie Eskadra, odpowiedzialnej za obsługę eventu.

Zgłoszenia do udziału w zabawie przyjmowane są od 20 do 31 sierpnia poprzez specjalną aplikację na fanpage’u IKEA Kraków. Warunkiem uczestnictwa jest przesłanie krótkiego jednominutowego filmiku z uzasadnieniem, dlaczego to właśnie dana para powinna zamieszkać w Mieszkaniu Marzeń. Filmik można nagrać samodzielnie lub skorzystać z pomocy na dodatkowym castingu w krakowskim sklepie, w sobotę 1 września.

Spośród wszystkich zgłoszeń jury wybierze 10 najciekawszych par. Następnie wszystko w rękach internautów. To oni – za pomocą specjalnie przygotowanej na potrzeby kampanii aplikacji na fanpage’u IKEA Kraków na Facebooku – zdecydują, kto zamieszka w Mieszkaniu Marzeń i otrzyma kartę upominkową IKEA na zakupy o wartości 20 000 zł, a także które elementy wyposażenia pojawią się w mieszkaniu! Głosować warto, ponieważ IKEA Kraków postanowiła nagrodzić każdy oddany głos.      

Akcja zakończy się w ostatni weekend września parapetówką, na którą zostaną zaproszeni mieszkańcy Krakowa.

Key Visuale wykorzystywane w kampanii podkreślają możliwość dowolnego łączenia elementów, nawiązując zarówno do akcji marketingowej, jak i do nowego asortymentu sklepu IKEA.

Kampania „Urządź z nami Mieszkanie Marzeń” obejmuje lokalne media: Internet, prasę, radio. Za koncepcję oraz realizację akcji odpowiada pomysłodawca - Grupa Eskadra, działaniami Public Relations zajmuje się Open Media, natomiast media zaplanował dom mediowy MEC.

Harmonogram akcji:

I etap:

20-31 sierpnia – zgłoszenia poprzez aplikację na fanpage’u IKEA na Facebooku

1 września – dodatkowy casting w IKEA Kraków

II etap:

3-6 września – spotkania z 10 wybranymi parami i wyłonienie finalistów

III etap:

12-18 września – głosowanie na pary poprzez aplikację na Facebooku

19 września – wyłonienie zwycięzców castingu

24-30 września – tydzień w Mieszkaniu Marzeń

29-30 września – parapetówka

Szczegóły oraz regulamin konkursu dostępne są pod adresem: www.facebook.pl/IKEA.Krakow

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"