3,4 mln widzów pierwszego odcinka reaktywowanych „Milionerów”, TVN wygrał z konkurencją

Pierwszy odcinek nowej edycji „Milionerów” zgromadził przed telewizorami średnio 3,40 mln widzów. TVN w paśmie tej emisji był liderem rynku telewizyjnego. - To teleturniej w najbardziej klasycznej, prostej i czystej formie. Ta prostota i jego jasne zasady sprawiają, że jest niedoścignionym wzorem - mówi Wirtualnemedia.pl Jan Kępiński, producent i reżyser programu.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
3,4 mln widzów pierwszego odcinka reaktywowanych „Milionerów”, TVN wygrał z konkurencją

W czwartek TVN pokazał pierwszy odcinek teleturnieju „Milionerzy”, prowadzonego przez Huberta Urbańskiego, który wrócił na antenę stacji po kilku latach przerwy.

Średnia widownia tej emisji wyniosła 3,40 mln widzów. Przełożyło się to na 20,83 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 25,38 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez TVN.

TVN w czasie emisji wczorajszego odcinka teleturnieju, czyli w paśmie między godz. 20.55, a 21.26 miał 20,62 proc. udziału, co dało mu pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym. Drugie miejsce o tej porze zajęła TVP1, pokazująca wówczas serial „Ojciec Mateusz”, co przełożyło się na 19,33 proc. udziału. Trzeci był Polsat (film „To tylko sex”; 7,18 proc.), a czwarta - TVP2 („Straszny film 4” 5,06 proc.).

Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej, tylko przewaga TVN (udział na poziomie 25,20 proc.) nad pozostałymi stacjami była tutaj ogromna (Jedynka miała wtedy 12,12 proc. udziału, Polsat - 10,68 proc., a Dwójka - 6,24 proc.).

Do grudnia ub.r. w tym paśmie TVN emitował telenowelę „Singielka”, którą na antenie stacji oglądało zdecydowanie mniej widzów. Średnia oglądalność tego serialu, pokazywanego w okresie od 1 września do 1 grudnia 2016 roku, wyniosła 800 tys. osób, co przełożyło się na 5 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 7,03 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 6,30 proc. w grupie 16-59.

- „Milionerzy” to teleturniej wiedzowy, w najbardziej klasycznej, prostej i czystej formie. Ta prostota i jego jasne zasady sprawiają, że jest niedoścignionym wzorem jeśli chodzi o teleturnieje - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jan Kępiński z Jake Vision, który jest producentem i reżyserem programu. - O jego wyjątkowości decyduje wiele różnych czynników, począwszy od wyjątkowej roli prowadzącego, który niejako „gra” z uczestnikiem, przez stworzenie ogromnej bazy interesujących pytań dotyczących każdej dziedziny życia i wiedzy, aż po wszelkie rozwiązania techniczne i realizacyjne, takie jak światło, muzyka, scenografia, które są spójne i od początku do końca gry mają jeden cel, budowanie napięcia - dodaje.

Pierwszą uczestniczką wczorajszego odcinka teleturnieju była Klaudia, która wygrała 75 tys. zł. Wielu internautów krytykuje jednak pytania zadawane w programie, które wydają się być bardzo proste. Przykładowo w pierwszym pytaniu należało wskazać prowadzącego pierwszej polskiej edycji „Milionerów”.

grafika

Kolejne odcinki teleturnieju TVN pokazywać będzie od poniedziałku do czwartku o godz. 20.55. Obecnie program trwa tylko 25 minut. Przyspieszyło tempo gry, w której m.in. prowadzący już nie pyta uczestników kilkukrotnie, czy są oni pewni danej odpowiedzi.

Przypomnijmy, że „Milionerzy” na antenie TVN byli obecni w latach 1999-2003 oraz od stycznia 2008 do końca 2010 roku. Realizacji formatu zaprzestano po odejściu gospodarza Huberta Urbańskiego do Telewizji Polskiej (w 2011 roku został prowadzącym „The Voice of Poland” w TVP2).

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą