Popkulturowa Akademia Wszystkiego (PAW) pierwszego kwietnia po raz dziewiąty przyzna wyróżnienia dla najgorszych polskich produkcji kinowych. W tym roku nie odbędzie się gala konkursu, zamiast tego wyniki zostaną podane w internecie.
https://www.wirtualnemedia.pl/film-kogel-mogel-3-zobaczylo-juz-ponad-2-miliony-widzow,7171117506905729a
Węże 2020 - nowe kategorie, "Misz Masz czyli Kogel Mogel 3" najczęściej nominowany
- Rok 2019 był świetnym rokiem dla polskiego kina – zarówno tego dobrego, jak i złego. Najlepsze polskie filmy zdobywały popularność i dobrą opinię w kraju i za granicą (aż do nominacji oscarowych włącznie). Te najgorsze czasem (przyznajemy) równie popularne w kinach żerowały na najniższych instynktach, przerażały błędami w filmowym rzemiośle, czasem wręcz obrażały dobry smak fanów kinowej rozrywki - czytamy w komunikacie organizatorów.

W tym roku kapituła konkursu zrezygnowała z kategorii „Efekt specjalnej troski". W miejsce kategorii „Żenujący film na ważny temat" wprowadzono nową „Najgorszy sequel, prequel lub remake". - Zauważyliśmy też lekką poprawę polskiego kina zaangażowanego - uzasadnia jury.
Najwięcej nominacji (jedenaście) zdobył film "Misz Masz czyli Kogel Mogel 3". Szanse na osiem nagród ma "Diablo. Wyścig o wszystko", o jedną więcej niż "Futro z misia". Sześć nominacji zdobył film "Kobiety Mafii 2", pięć "Jak poślubić milionera?", "Sługi Wojny" cztery.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/weze-2019-laureaci-studniowk-najgorszy-film-roku ##
Nominacje do nagród Węże 2020 - pełna lista
Wielki Wąż 2020:
Diablo. Wyścig o wszystko (reż. Michał Otłowski, Daniel Markowicz; prod. Daniel Markowicz)
za cudownie nieudolną wariację na „Szybkich i wściekłych" i namówienie kilku dobrych aktorów, by zagrali tak źle jak tylko potrafią.

Futro z misia (reż. Kacper Anuszewski, Michał Milowicz; prod. Anna Siergiej, Michał Milowicz) za cudowną wycieczkę w filmową przeszłość, gdy żarty były przaśne, a fabuły obciachowe.
Jak poślubić milionera? (reż. Filip Zylber; prod. Ryszard Sibilski, Magdalena Cieślak, Magdalena Jaworska, Małgorzata Retei)
za opowieść tak sztampową i stereotypową, że bardziej byłoby naprawdę trudniej.
Misz Masz czyli Kogel Mogel 3 (reż. Kordian Piwowarski; prod. Tadeusz Lampka, Ilona Łepkowska)
za popsucie filmowej legendy i wzorzec złej kontynuacji po latach przerwy.
Sługi Wojny (reż. Mariusz Gawryś; prod. Włodzimierz Niderhaus)
za kino sensacyjne pozbawione sensacji. I sequel, którego nikt nie chciał, ani nie potrzebował (no może poza jego twórcą).
Najgorsza reżyseria:
Kacper Anuszewski (Serce do walki)
Kacper Anuszewski, Michał Milowicz (Futro z misia)
Mariusz Gawryś (Sługi wojny)
Michał Otłowski, Daniel Markowicz (Diablo. Wyścig o wszystko)
Kordian Piwowarski (Misz Masz czyli Kogel Mogel 3)

Najgorszy scenariusz:
Paweł Bilski, Olaf Lubaszenko, Michał Milowicz, Kacper Anuszewski (Futro z misia)
Mariusz Gawryś, Maciej Strzembosz (Sługi wojny)
Ilona Łepkowska (Misz Masz czyli Kogel Mogel 3)
Daniel Markowski, Michał Otłowski (Diablo. Wyścig o wszystko)
Karolina Szymczyk-Majchrzak (Jak poślubić milionera?)
Najgorszy sequel, prequel, remake:
Kobiety Mafii 2 (reż. i prod. Patryk Vega)
Misz Masz czyli Kogel Mogel 3 (reż. Kordian Piwowarski; prod. Tadeusz Lampka, Ilona Łepkowska)
Sługi wojny (reż. Mariusz Gawryś; prod. Włodzimierz Niderhaus)
Najgorsza rola męska:
Piotr Adamczyk (Kobiety Mafii 2)
Michał Milowicz (Futro z misia)
Mikołaj Roznerski (Diablo. Wyścig o wszystko)
Mikołaj Roznerski (Fighter)
Przemysław Sadowski (Futro z misia)
Najgorsza rola żeńska:
Grażyna Błęcka-Kolska (Misz Masz czyli Kogel Mogel 3)
Małgorzata Foremniak (Jak poślubić milionera?)
Roma Gąsiorowska (Całe szczęście)
Ewa Kasprzyk (Misz Masz czyli Kogel Mogel 3)
Karolina Szymczak (Diablo. Wyścig o wszystko)

Najgorszy duet na ekranie:
Maciej Maleńczuk/wino (Solid Gold)
Michał Milowicz/Przemysław Sadowski (Futro z misia)
Agnieszka Popławska/Otar Saralidze (Kobiety mafii 2)
Katarzyna Skrzynecka/Maciej Zakościelny (Misz Masz czyli Kogel Mogel 3)
Karolina Szymczak/Tomasz Włosok (Diablo. Wyścig o wszystko)
Występ poniżej talentu:
Janusz Chabior (Kobiety mafii 2)
Maciej Maleńczuk (Solid Gold)
Cezary Pazura (Diablo. Wyścig o wszystko)
Zbigniew Wardejn (Misz Masz czyli Kogel Mogel 3)
Wiktor Zborowski (Misz Masz czyli Kogel Mogel 3)
Najbardziej żenująca scena:
Goły tyłek Daniela Olbychskiego (Polityka)
Małgorzata Foremniak wykładająca jak podrywać milionerów (Jak poślubić milionera?)
Dawid Ogrodnik z pluszowym zającem (Ciemno, prawie noc)
Piesek liżący penisa (Misz Masz czyli Kogel Mogel 3)
Katarzyna Warnke udzielająca wywiadu - „Dziewczyny, zrywamy pajęczyny" (Kobiety Mafii 2)

Najgorszy teledysk okołofilmowy:
Bezczel – Żyć aż do bólu (Proceder) reżyser nieznany
https://youtu.be/6fmf6sGk3wY
Pectus ft. Kasia Cerekwicka – Głowę noś do góry (Jak poślubić milionera?) reżyser: Marcin Martinez Swystun
https://youtu.be/fo45J9TuAag
Ania Rusowicz i Sławek Uniatowski – Szukaj mnie (Misz Masz czyli Kogel Mogel 3) reżyser nieznany
https://youtu.be/vQdOeO_gfqs
Sobota ft. Kabe – 6 rano (Kobiety Mafii 2) reżyser: Wini
https://youtu.be/nghOHR6xzb4
Mateusz Ziółko i Tabb - Legiony (Legiony) reżyser Alan Kępski
https://youtu.be/4HLaddv2Rj0
Najgorszy plakat:
Całe szczęście (prod. Tomasz Blachnicki, Anna Wiśniewska-Gill; dystr. Next Film)
Diablo. Wyścig o wszystko (prod. Daniel Markowicz; dystr. Kino Świat)
Fighter (prod. Małgorzata Domin, Dominika Mandla; dystr. Kino Świat)
Futro z misia (prod. Anna Siergiej, Michał Milowicz; dystr. Monolith Films)
Serce do walki (prod. Kacper Anuszewski; dystr. Kino Świat)

Najgorszy przekład tytułu zagranicznego:
Dogonić marzenia – org. Ride Like a Girl (dystr. Mayfly)
Impostor – org. The Hole in the Ground (dystr. M2)
Królowe zbrodni – org. The Kitchen (dystr. Warner Bros)
Młody geniusz i kłopotliwe wynalazki – org. Gaston Lagaffe (dystr. Kino Świat)
Na zawsze razem – org. Amanda (dystr. Best Film)
Popkulturowa Akademia Wszystkiego przyznająca rokrocznie antynagrody WĘŻE i popkulturowe nagrody MISIE to zbiór blisko 200 osób działających zawodowo w obszarze szeroko pojmowanej polskiej kultury. Są to dziennikarze, krytycy, osoby wielu artystycznych zawodów, animatorzy kultury itp.











