Młodzi na wakacjach dzielą się płatnościami, zdjęciami i… danymi

·         Dwie trzecie Millennialsów na całym świecie przyznaje, że kierunek kolejnego wyjazdu wybierają zainspirowane postami w mediach społecznościowych[1].

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

·         Co czwarta osoba w wieku 18-35 lat korzysta z szybkich przelewów online do rodziny i przyjaciół, aby pokryć wakacyjne wydatki[2].

·         50 proc. konsumentów wskazuje nadużycia finansowe jako największą przeszkodę w korzystaniu z nowych metod płatności, a 48 proc. wyraziło obawy związane z wykorzystaniem ich danych[3].

Przedstawiciele pokoleń Millennialsów i Z wybierając się na wakacje chcą przede wszystkim poznać nowe miejsca i poszerzyć wiedzę o nich (odpowiednio 50 proc.  i 55 proc.) lub o sobie samych (45 proc. i 47 proc.).  Nie mniej ważna jest potrzeba relaksu i odstresowania się – w przypadku obu grup niemal połowa z nich (47 proc.) wybiera ten, najbardziej tradycyjny, powód wyjazdu[4].

Widzę zdjęcie znajomego z uroczego miejsca? Klik! – lot zarezerwowany. Kolejny klik – nocleg również gotowy. Kolejny – to już odgłos migawki robiącej zdjęcie, które zaraz opublikuję na Instagramie. Internet pokazał nam, konsumentom, że wystarczy kilka kliknięć i można mieć świat na wyciagnięcie ręki – niezależnie czy mówimy o zakupach online z małego sklepiku na przedmieściach Marakeszu czy szybkim wypadzie ze znajomymi do Mediolanu. Teraz chcemy równie szybko i bezstresowo podróżować, kupować i doświadczać, a do tego nieustannie dzielić się tym ze znajomymi. Rozwój narzędzi płatniczych online umożliwia nie tylko szybkie opłacenie noclegu lub lotu, ale również odzyskanie pieniędzy w razie, gdyby coś poszło nie tak – mówi Giela Abdelwahab, Consumer Development Manager PayPal w Europie Środkowo- Wschodniej

Niemalże 90 proc. amerykańskiego Pokolenia Z przyznaje, że media społecznościowe wpływają na ich plany wyjazdowe[5]. Globalnie 6 na 10 Millennialsów wybiera cel podróży, biorąc pod uwagę to, jak łatwo uda im się przekuć doświadczenie w popularny post na Instagramie[6]. To często oznacza rezerwację lotów czy noclegu bardzo spontanicznie, gdzie płatność jest tylko dodatkiem, który musi być jeszcze szybszy i wygodniejszy. To właśnie potwierdza badanie przeprowadzone przez PayPal – ponad 30 proc. w wieku 16-35 używa aplikacji mobilnych w celu realizacji szybszych transakcji[7].

Łatwe zakupy, łatwe łupy (dla oszustów)

Mimo rosnącej świadomości konsumentów odnośnie własnego bezpieczeństwa, na wakacjach wciąż nie brakuje sytuacji, w których mniej lub bardziej świadomie narażamy się na niebezpieczeństwo. Aż 65 proc. pasażerów linii lotniczych chętnie udzieli dodatkowych informacji o sobie (podając np. adres docelowy, cel podróży, czy udostępni zdjęcia)[8], aby ułatwić sobie podróż, np. przyśpieszając proces odprawy i późniejszego wejścia na pokład samolotu. Co więcej, 67 proc. hoteli na całym świecie ma problemy z ochroną danych osobistych klientów[9], zarówno w kontekście informacji o szczegółach noclegu, jak i o numerach kart płatniczych. Rezerwując więc nocleg czy transport w trakcie wakacji, warto pamiętać o rozwiązaniach oferujących ochronę kupujących, zwłaszcza w sytuacji szybkiego przelewu.

Wspólne wyjazdy i wieczne długi

Szybkie decyzje o wspólnym wyjeździe choć często dają niesamowite przygody i wspomnienia, równie często mogą stać się powodem niejednego konfliktu. Rezerwacja noclegu czy kupienie biletów lotniczych dla całej grupy zwykle nie jest kłopotem, ale odzyskanie długu – już tak. Jak wynika z raportu PayPal, 15,3 proc. Polaków ma problem z odzyskaniem pieniędzy po pożyczeniu ich znajomym lub rodzinie[10]. Brak możliwości oddania pieniędzy w łatwy i prosty sposób, bez konieczności szukania bankomatu czy numeru konta bankowego w historii konwersacji grupowej, są najczęstszymi powodami niezwracania pieniędzy.

Aby uniknąć nieprzyjemnych sytuacji, warto nie tylko korzystać z zaufanych form płatności, ale również należy pamiętać, aby przejrzeć opinie o hotelu czy lotnisku. Warto także pamiętać, że przygotowanie do podróży to nie tylko wykupienie biletów na przejazd i noclegu.

O PayPal:

Wierząc, że dostęp do środków finansowych poszerza możliwości, firma PayPal (Nasdaq: PYPL) dąży do demokratyzacji usług finansowych i jak najszerszego włączenia konsumentów oraz firm w działalność światowej gospodarki i płynące z niej korzyści. Dzięki naszej otwartej platformie płatności cyfrowych 277 mln aktywnych użytkowników kont PayPal może łączyć się i dokonywać transakcji z wykorzystaniem nowych, skutecznych metod – w internecie, wewnątrz aplikacji, czy też bezpośrednio. Innowacje technologiczne i partnerstwa strategiczne umożliwiają firmie PayPal tworzenie nowych sposobów zarządzania i przesyłania środków pieniężnych, jak również oferowanie szerokiego wyboru i elastyczności przy wysyłaniu, odbieraniu i wydawaniu pieniędzy. Platforma PayPal dostępna na ponad 200 rynkach – wraz ze związanymi z nią platformami Braintree, Venmo i Xoom – umożliwia konsumentom i detalistom otrzymywanie przelewów pieniężnych w ponad 100 walutach, wypłatę środków w 56 walutach i ich przechowywanie na kontach PayPal w 25 walutach.

Więcej informacji o PayPal: https://www.paypal.com/pl/home

Informacja finansowa PayPal: https://investor.paypal-corp.com

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"