Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w grupie wiekowej od 16 do 19 lat w okresie od 1 stycznia do 30 czerwca 2015 roku zajął Polsat. Udział tego kanału względem analogicznego okresu rok wcześniej wzrósł o 5,23 proc. i wyniósł 17,90 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Drugą lokatę zajął TVN, którego udział zwiększył się o 14,05 proc. do 14,94 proc.
O wiele słabsze wyniki zanotowały główne kanały Telewizji Polskiej. Na podium znalazła się jeszcze TVP1. Stacja ta zanotowała spadek o 5,65 proc. udziału do 7,52 proc. Natomiast czwartą lokatę zajęła TVP2, której udział wyniósł 7,30 proc. Zmalał on o 1,22 proc.
Pierwszą piątkę zestawienia zamyka naziemny kanał TV Puls. Jego udział zmniejszył się o 18,08 proc. do 4,35 proc.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp1-liderem-ogladalnosci-wsrod-osob-z-wyksztalceniem-wyzszym-polsat-i-tvn24-z-takim-samym-wynikiem-top-40-stacji ##

W pierwszej dziesiątce rankingu znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (4,27 proc. udziału; wzrost o 39,54 proc. - największy w top 10), TVN7 (3,40 proc. udziału; do góry o 1,19 proc.), Eska TV (3,05 proc. udziału; spadek o 20,98 proc. - największy w top 10), Polsat 2 (2,14 proc. udziału; - 2,73 proc.) oraz TV6 (1,88 proc. udziału; + 31,47 proc.).
Warty zauważenia jest fakt, że słabe wyniki oglądalności w tej grupie wiekowej zanotowały stacje newsowe. Z tego segmentu najwyżej znalazło się TVP Info - kanał ten z udziałem zaledwie 0,69 proc. (po wzroście o 60,47 proc.) zajął dopiero 21. miejsce. Na 27. pozycji uplasował się Polsat News (0,50 proc.; po spadku o 15,25 proc.), a na 40. - TVN24 (0,34 proc.; do góry o 9,68 proc.).











