Przychód Facebooka sięgnął w I kwartale 2015 roku 3,54 miliarda dolarów. To o 42 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2014 (2,5 mld USD).
Przychód z reklam społecznościowego portalu wyniósł 3,32 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 46 proc. w ujęciu rocznym. Urządzenia mobilne zapewniły serwisowi ok. 73 proc. całego przychodu z reklam (wobec ok. 59 proc. w I kw. 2014 r.). Natomiast 226 milionów dolarów otrzymał on za pośrednictwem różnego rodzaju opłat (spadek o 5 proc. r/r).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/robert-bednarski-zaczyna-zarzadzac-facebookiem-w-europie-srodkowo-wschodniej ##
Facebook zanotował w I kwartale tego roku zysk netto w wysokości 512 milionów dolarów, w porównaniu do 642 milionów dolarów zysku w I kwartale roku 2014 (spadek o 20 proc.).

Miesięczna liczba aktywnych użytkowników Facebooka na koniec marca br. wynosiła 1,44 miliarda - o 13 proc. więcej w skali roku. O 17 proc. wzrosła liczba osób codzienne odwiedzających portal - do 936 milionów.
Jeśli chodzi o mobilną odsłonę Facebooka, pod koniec I kwartału korzystało z niej średnio 1,25 miliarda osób miesięcznie, co oznacza 24-proc. wzrost rok do roku. Ponadto serwis miał 581 milionów użytkowników korzystających z niego wyłącznie z poziomu urządzeń mobilnych (o 240 mln więcej niż przed rokiem).












