Monika Olejnik rzuciła w gościa Radia ZET długopisem za powołanie się na RMF FM (wideo)

Do zabawnej sytuacji doszło w poniedziałek podczas porannej rozmowy w Radiu ZET Moniki Olejnik z Michałem Kamińskim: dziennikarka rzucając długopisem zwróciła politykowi uwagę, że nie wypada na antenie tej rozgłośni powoływać się na konkurencyjne RMF FM.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Monika Olejnik rzuciła w gościa Radia ZET długopisem za powołanie się na RMF FM (wideo)
Monika Olejnik i Michał Kamiński podczas rozmowy w Radiu ZET

Rozmowa Moniki Olejnik i Michała Kamińskiego zaczęła się od tematu wypowiedzi Andrzeja Dudy, kandydata PiS na prezydenta, który w czwartek w wywiadzie z Konradem Piaseckim w RMF FM stwierdził, że należałoby się zastanowić nad wysłaniem polskich żołnierzy na Ukrainę. W weekend Duda tłumaczył, że był to tak naprawdę sprzeciw wobec takiej możliwości, wyrażony dyplomatycznym językiem.

Jednak w międzyczasie wielu komentatorów i polityków zinterpretowało tę wypowiedź inaczej. Premier Ewa Kopacz stwierdziła: „słyszałam od kandydata PiS na prezydenta, który powiedział, że powinniśmy wysłać żołnierzy na Ukrainę”, dodając, że jest to przerażające i świadczy o tym, że „PiS zawsze ciągnęło do wojny, a Platforma chciała pokoju”. Andrzej Duda i PiS zapowiedzieli, że za tę wypowiedź pozwą Kopacz do sądu.

W poniedziałkowej rozmowie w Radiu ZET Monika Olejnik żartobliwie przedstawiła Michała Kamińskiego jako wicepremiera (Kamiński z listy PO startował bez powodzenia w wyborach do Parlament Europejskiego, a jesienią ub.r. został partnerem w agencji public relations Prism Group). Kamiński przyznał, że parokrotnie rozmawiał w ostatnim czasie z Ewą Kopacz na temat sytuacji na Ukrainie.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/monika-olejnik-przerwala-wywiad-ze-zbigniewem-ziobro-w-radiu-zet ##

Polityk podkreślił, że co prawda nie doradził premier skrytykowania Andrzeja Dudy za wypowiedź o wysłaniu polskich żołnierzy na Ukrainę, ale zastrzeżenia szefowej rządu w tej sprawie są słuszne. - Wypowiedź Andrzeja Dudy była bardzo niefortunna. Tak samo jak pani premier zinterpretowały ją wszystkie media, bo ja sam mam 21 wydruków medialnych z różnych stacji radiowych i portali internetowych, łącznie z RMF, w którym ten wywiad był - stwierdził.

W tym momencie Monika Olejnik rzuciła w jego stronę długopis. - Aha, dobrze. Nie miałem wypowiadać nazwy tej stacji. Już rozumiem chyba, dlaczego pani redaktor we mnie rzuca przedmiotami, ale zniosę to z godnością - skomentował z uśmiechem Michał Kamiński. - Nikt nie śmiałby rzucać w gościa Radia ZET, długopis po prostu  wypadł mi z ręki - wyjaśniła dziennikarka na koniec rozmowy. Wcześniej wytknęła też rozmówcy, że parokrotnie powołał się na publikacje „Newsweeka” o PiS - zapytała, czy jest zatrudniony w redakcji tego pisma, skoro tak je promuje.

Z drugiej strony Monika Olejnik zachęciła też, przynajmniej Ewę Kopacz, do słuchania RMF FM, nie wymieniając oczywiście nazwy tej stacji. - Wie pan, lepiej jakby pani premier wysłuchała od początku do końca, a nie opierała swoją wiedzę na tym, co piszą portale - skomentowała dziennikarka stwierdzenia Michała Kamińskiego o wypowiedzi Andrzeja Dudy.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/dziennikarze-o-zachowaniu-moniki-olejnik-dziennikarz-powinien-panowac-nad-emocjami ##

Co ciekawe, w miniony piątek doszło to odwrotnej sytuacji: to w porannym wywiadzie politycznym w RMF FM parokrotnie padła nazwa Radio ZET. Leszek Miller - naciskany przez Konrada Piaseckiego pytaniami o sytuację w SLD (m.in. zawieszenie Grzegorza Napieralskiego za krytykowanie partii) -  zastanawiał się głośno, co stałoby się, gdyby Piasecki krytykował własną rozgłośnię i zachęcał do słuchania głównego konkurenta. Dziennikarz odparł, że pozycje SLD i RMF FM nie są porównywalne, bo rozgłośnia jest zdecydowanym liderem rynku radiowego, mającym codziennie do 8 mln słuchaczy (patrz od 2:17 w poniższym wideo).

RMF FM i Radio ZET to dwie najpopularniejsze stacje radiowe, rywalizujące ze sobą m.in. programami porannymi (to pasmo jest szczególnie istotne, ponieważ ma najwyższą słuchalność, a więc bloki reklamowe w nim są najdroższe). W obu rozgłośniach wywiady z politykami - prowadzone przez Konrada Piaseckiego i Monikę Olejnik - są nadawane od poniedziałku do piątku kilka minut po godz. 8.

W 2014 roku udział RMF FM w rynku radiowym wyniósł 23,9 proc., a Radia ZET - 15,1 proc. (według danych Radia Track - zobacz wyniki wszystkich rozgłośni ogólnopolskich). Pierwsza stacja cennikowo zarobiła z reklam 1,29 mld zł, a druga - 870,8 mln zł (według danych Kantar Media - więcej na ten temat).

W poniedziałek po południu RMF FM na fanpage'u facebookowym poinformowało, że wysyła Monice Olejnik zestaw swoich firmowych długopisów - do wykorzystania w kolejnych sytuacjach, gdy jej rozmówcy będą powoływać się na tę rozgłośnię.

Post

użytkownika

RMF FM

.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"