– Brakowało mi pisania, więc z największą przyjemnością zdecydowałam się na współpracę z Orion Media Group. Bardzo wierzę w słowo pisane i uważam, że wideo go nie zastąpi. Lubię wywiady wideo i będę je realizować, ale będę też pisać felietony i komentarze do rzeczywistości, w której przyszło mi funkcjonować. Lubię to – podkreśla w rozmowe z Wirtualnemedia.pl Monika Richardson.
– Docelowo serwis iWoman.pl ma być przestrzenią dla i o kobietach. Stawia na rozwój osobisty, podnoszenie świadomości kobiet, wrażliwość na politykę i sprawy społeczne, angażuje się w kulturę – dodaje.
Richardson wyjaśnia, że target serwisu to kobiety w wieku 35-50 lat. – To kobiety świadome, które już założyły rodzinę, bądź postanowiły jej nie zakładać, odchowały dzieci, zrobiły karierę i teraz postanowiły postawić na siebie w sensie prywatnym i osobistym – tłumaczy.

– Mężczyźni mają swoją motoryzację, sport, liczne niszowe hobby i odnajdują się w tym. Serwis I-woman nie jest antymęski, natomiast bardziej pochyla się nad problemami, które stoją przed współczesną kobietą – precyzuje.
Dwa formaty wideo
Treści wideo pojawiają się w postaci programów "Bez kagańca" i "Po prostu pytam".
"Bez kagańca" to program publicystyczny, w którym w stałym czteroosobowym składzie są komentowane bieżące tematy, nie tylko polityczne, bo również społeczne, kulturalne etc. Gościniami Richardson są profesor Magdalena Środa, dziennikarka Iwona Schymalla, oraz Joanna Adamiak – bizneswoman, właścicielka agencji public relations Face it.
– Wszystkie jesteśmy bardzo czynne zawodowo. Poza tym jesteśmy mamami. Magda reprezentuje akademię, Iwona – media i światopogląd konserwatywno – prawicowy, Joanna zresztą podobnie, natomiast ja wprowadzam spojrzenie lewicowe – wyjaśnia Richardson

– Ideą programu jest to, żeby pomimo różnych doświadczeń i światopoglądów umieć ze sobą rozmawiać na różne tematy – dodaje.
W pierwszym odcinku rozmawiano o Karolu Nawrockim jako zwierzchniku Polskich Sił Zbrojnych w kontekście zagrożenia wojennego, a także o edukacji zdrowotnej, "korepetycjach na sterydach" pobieranych przez ponad połowę polskich uczniów, o Międzynarodowym Konkursie Chopinowskim, który 2. października startuje w Warszawie i o Ozempiku - jako możliwym przełomie w leczeniu otyłości w kontekście epidemii otyłości w naszym kraju.
Natomiast "Po prostu pytam" to seria cotygodniowych wywiadów. Dotychczas opublikowane zostały rozmowy z Iloną Felicjańską i Anną Powierzą.

Na początek kameralna redakcja
Serwis jest na wczesnym etapie rozwoju, Richardson nie planuje więc poszerzania redakcji. Nie ukrywa jednak, że odzywają się do niej byli dziennikarze TVP, zainteresowani pracą.
– Są to osoby, które cenię i docelowo chętnie nawiązałabym współpracę – precyzuje.
Richardson nadal współpracuje z Silver TV, gdzie prowadzi poranki i cykl "Świat da się lubić", czyli rozmowy z obcokrajowcami, którzy postanowili zamieszkać w Polsce. Poza tym prowadzi swoją szkołę językową, Richardson School, na warszawskiej Ochocie, oraz online.
W przeszłości była redaktor naczelną "Zwierciadła", prowadziła poranki w radiu Złote Przeboje i przez 25 lat pracowała w Telewizji Polskiej.











