Włamano się do bazy danych e-sklepów Grupy Morele, firma ostrzega klientów

Grupa Morele, wydawca 10 sklepów internetowych, poinformowała, że doszło do nieuprawnionego dostępu do danych osobowych jej użytkowników. Firma zachęca ich, żeby zmienili swoje hasła oraz nie odpowiadali na wiadomości od cyberprzestępców.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Włamano się do bazy danych e-sklepów Grupy Morele, firma ostrzega klientów

W komunikacie Grupa Morele informuje, że wskutek nieuprawnionego dostępu cyberprzestępcy mogli przejąć adresy e-mailowe, numery telefonów, imiona i nazwiska oraz hasła (w postaci zaszyfrowanych ciągów znaków) zarejestrowanych użytkowników jej sklepów internetowych. Firma zaznaczyła, że wykryto i zablokowano już ten wyciek.

Jednocześnie zapewniła, że nieuprawniony dostęp nie dotyczył informacji o kartach płatniczych, loginów do banków czy informacji podawanych przez klientów we wnioskach ratalnych. Wynika to z faktu, że takie dane nie są gromadzone przez Grupę Morele, tylko banki i operatorów płatności.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/morele-net-i-pigu-lacza-sie-za-5-lat-maja-miec-razem-miliard-euro-obrotow,7171200514345089a ##

Wydawca o ataku na bazę jego klientów zawiadomił Urząd Ochrony Danych Osobowych oraz złożył zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa. Firma nie podała, dane ilu klientów ma w swojej bazie.

Co powinni zrobić klienci sklepów Grupy Morele?

Grupa Morele w komunikacie zachęca swoich zarejestrowanych użytkowników, żeby zmienili hasła do swoich kont w tych serwisach. - Ponadto, jeśli takie samo hasło było używane w innych miejscach w internecie - również rekomendujemy jego zmianę w tych miejscach - zaznacza firm.

Jednocześnie przestrzega klientów, żeby nie odpowiadali na e-maile i SMS-y pochodzące z nieznanych źródeł, zwłaszcza jeśli dotyczą płatności. Firma podkreśla, że w wiadomościach wysyłanych użytkownikom nigdy nie przekierowuje bezpośrednio na strony płatności.

- Przykro nam, że nasza znajomość, przyjaźń, a może i długoletni związek zostały wystawione na taką próbę. Ta kwestia jest dla nas absolutnym priorytetem i dużym wyzwaniem dlatego zapewniamy o pełnym zaangażowaniu całego zespołu w wyjaśnienie sytuacji i wprowadzeniu działań zapobiegawczych - zapewnia firma.

Taki komunikat firma zaczęła w godzinach nocnych wysyłać swoim klientom. Ponadto na stronach głównych jej e-sklepów w górnym menu pojawił się link „Zmień hasło!” odsyłający do oświadczenia w tej sprawie.

Do Grupy Morele należy 10 sklepów internetowych

Grupa Morele działa od 2000 roku, zaczynała jako sklep internetowy z elektroniką Morele.net. Obecne oprócz tego serwisu należy do niej 9 innych e-sklepów działających w różnych kategoriach tematycznych. Są to Presto.pl, Hulahop.pl, Amfora.pl, Pupilo.pl, Budujesz.pl, Meblujesz.pl, Ubieramy.pl, Digitalo.pl i Motoria.pl.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/co-trzeci-polak-porzuca-koszyk-zakupowy-w-internecie,7171186876229761a ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele