Motoryzacja 11 proc. więcej na reklamę. Fiat na czele, Citroen, Peugeot i Renault w dół

W I kwartale br. firmy z branży motoryzacyjnej cennikowo na reklamę w mediach tradycyjnych (bez internetu) wydały w Polsce 284 mln zł. Oznacza to wzrost o 11,5 proc. w skali roku.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z danych Kantar Media opracowanych przez Equinox Polska wynika, że w branży motoryzacyjnej największe były wydatki reklamowe Fiata. Wyniosły one ok. 25,7 mln zł, stanowiąc 9 proc. całego segmentu. Natomiast łączne wydatki Fiata, Volkswagena i Opla reprezentują 24 proc. wydatków marketingowych całej branży.

Budżet reklamowy Hyundaia wzrósł w skali roku o 16,6 proc., do poziomu 15,7 mln zł. Skoda wydała na marketing 16,7 mln zł (o 3,3 mln zł więcej niż rok wcześniej), a Toyota - ponad 20 mln zł (czyli 2,5 mln zł więcej rok do roku).

Nakłady promocyjne Volkswagena wzrosły w skali roku o 8,9 mln zł. Łącznie na trzy marki Volkswagen Group (oprócz Volkswagena, także Audi i Skoda) przypadło 20,2 proc. wydatków branży, czyli aż o 9 pkt proc. więcej niż przed rokiem.

Z drugiej strony mniej niż rok wcześniej na reklamę przeznaczyły Citroen, Peugeot i Renault. Ich łączny udział w wydatkach całego segmentu spadł z 18,6 proc. do 12,4 proc., czyli o ok. 12 mln zł.

Na wydatkach reklamowych producentów i dystrybutorów aut więcej niż przed rokiem zarobiły wszystkie media z wyjątkiem prasy codziennej, gdzie nakłady branży motoryzacyjnej spadły o 8 mln zł. Za to wpływy reklamowe telewizji w tym zakresie wzrosły o 21 mln zł, kin - o 6,8 mln zł, a radia - o 5,5 mln zł. Koszt reklamy w przeliczeniu na sprzedane auto wyniósł dokładnie 3 651 zł, czyli podobnie jak przed rokiem.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"