Pod koniec sierpnia ub.r. Vectra podpisała z większościowymi akcjonariuszami Multimedia Polska umowę typu term sheet ustalającą wstępne warunki kupna tej drugiej firmy. Nie podano, jaka będzie wartość tej transakcji.
- Niniejsza transakcja wpisuje się w strategię Vectry. Zwiększenie skali działalności wzmacnia potencjał dalszego rozwoju oraz zwiększa możliwości dalszych inwestycji infrastrukturalnych i technologicznych. Połączony podmiot skorzysta z istotnych synergii i będzie mógł efektywniej funkcjonować na konkurencyjnym polskim rynku telekomunikacyjnym - argumentował prezes Vectry Tomasz Żurański.
UOKiK przeanalizował rynki działania obu firm
Vectra zgłosiła tę transakcję do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który miesiąc później poinformował, że skierował sprawę do drugiego etapu postępowania. Regulator zwrócił uwagę, że Vectra i Multimedia Polska na tych samych obszarach świadczą identyczne usługi: działalność firm pokrywa się w 39 miastach w zakresie płatnej telewizji, a w 45 miejscowościach w zakresie szerokopasmowego internetu stacjonarnego.

- Z informacji przedstawionych przez przedsiębiorców wynika, że transakcja może doprowadzić do ograniczenia konkurencji w kilkunastu miastach. Dlatego konieczna jest druga faza postępowania, w której UOKiK musi zweryfikować te dane - dodano w komunikacie urzędu.
W środę UOKiK poinformował o efektach badania branż, w których działają Vectra i Multimedia Polska. - Nasze analizy wskazują, że koncentracja może doprowadzić do ograniczenia konkurencji na dwóch rynkach: dostępu do płatnej telewizji w 21 miastach w Polsce i internetu stacjonarnego w 29 miejscowościach. Dlatego przedstawiliśmy Vectrze zastrzeżenia do koncentracji. Przedsiębiorca ma teraz 14 dni na odpowiedź, może ten termin wydłużyć o kolejne dwa tygodnie - opisuje Michał Holeksa, wiceprezes UOKiK-u.
Regulator zaznacza, że przekazane Vectrze zastrzeżenia co do fuzji z Multimedia Polska zawierają uzasadnienie i nie przesądzają o końcowym rozstrzygnięciu postępowania w tej sprawie.

Prezes Vectry: wierzymy w zgodę UOKiK-u na transakcję
Multimedia tej sytuacji nie komentują. Natomiast biuro prasowe Vectry przekazało portalowi Wirtualnemedia.pl, że firma złożyła już merytoryczną odpowiedź na zastrzeżenia UOKiK-u, obejmującą m.in. analizę firmy doradczej.
- Wierzymy, że zakres i charakter zastrzeżeń wsparty tak silną argumentacją z naszej strony ulegnie istotnemu zmniejszeniu i w niedługim czasie otrzymamy zgodę prezesa UOKiK na przeprowadzenie transakcji - komentuje Tomasz Żurański, prezes Vectry.
Z kupna Multimedia Polska wycofał się UPC Polska
W październiku 2017 roku przejęcie Multimedia Polska ogłosił UPC Polska. Miał zapłacić za firmę 760 mln zł. Jednak pod koniec marca ub.r. UPC wycofał się z transakcji, a badający ją Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów - po przeprowadzeniu drugiego etapu postępowania w tej sprawie - ocenił, że fuzja firm spowodowałaby ograniczenie konkurencji na rynkach płatnej telewizji i dostępu do internetu stacjonarnego w 11 miastach.

W 2017 roku Grupa Multimedia Polska zanotowała spadek wpływów ze sprzedaży o 3 proc. do 678,4 mln zł oraz 1,8 mln zł straty netto (wobec 9,4 mln zł zysku rok wcześniej). Na koniec roku miała ponad 750 tys. klientów i 1,75 mln sprzedanych usług jednostkowych (RGU).
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/multimedia-polska-internet-1-2-gb-s,7171100116022913a ##
W kwietniu ub.r. firma wzięła 1,515 mld zł kredytu na całkowitą spłatę ówczesnego zadłużenia oraz 30 mln zł kredytu na finansowanie bieżących potrzeb. Kredyty ma spłacić za 6 lat.
Dzięki środkom z kredytu firma wykupiła przedterminowo wszystkie swoje obligacje notowane na rynku Catalyst i nie publikuje już kolejnych raportów finansowych
Vectra kupiła sieć Jambox
W lipcu ub.r. Vectra kupiła od Grupy 3S 66,5 proc. akcji spółki SGT, do której należy sieć kablowa Jambox. Nie podano wartości tej transakcji.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/nowa-oferta-telefonii-komorkowej-vectry-ceny-opinie,7171095963219585a ##
Na koniec 2017 roku Vectra miała ponad 900 tys. klientów. W ub.r. firma zanotowała 715,7 mln zł przychodów sprzedażowych (wobec 698,9 mln zł rok wcześniej), 698 mln zł kosztów operacyjnych (668,5 mln zł w 2016 roku) oraz 18,8 mln zł zysk operacyjnego (wobec 26,9 mln zł w 2016 roku). Zysk netto Vectry w 2017 roku wyniósł aż 858,8 mln zł, co wynika głównie z 900,2 mln zł dywidend od podmiotów powiązanych (rok wcześniej w ogóle nie zanotowała takich wpływów) i 36,6 mln zł z odsetek, głównie od jednostek powiązanych (wobec 5,1 mln zł w 2016 roku).











